"Familytime!"

javisst idag har småKusinerna varit här hela dagen, Casper börjar ju bli lite stor för Shettisarna på Älleköpinge å även för B-ponnyerna, och eftersom grannen har en inhyrd C-ponny där ägaren har lite ont om tid så la vi ihop 1+1 och alla glada!!

Casper får rida en större ponny som han kan utvecklas med och ägaren får lite hjälp :) 
Han är lite lite osäker och blir ibland lite rädd, men Idag briljerade han! galopperade lite själv och sen red han helt självständigt hittade på egna vägar och var riktigt kreativ!! 
bara 2.a gången han sitter på Fille men oj vad duktig han var.. ni skulle sett han när jag förklarade hur han skulle få honom att "gå i form"
Fille söker sig självmant dit om man bara gör rätt, så in på en volt och tryck till lite extra med innerskänklen samtidigt som du rör lite på fingrarna i innerhanden!  vips så sökte sig Fille till rätta.. gick ju inte helt i form men tror ändå att Casper förstod vad jag menade och hur de ska kännas!

och även jag får öva upp mina ridlärar kunskaper! whoop,whoop! hur bra lixom! precis lagom nu innan man ska hålla i 2v läger under sensommaren!!
+ att man får spendera mer tid med familjen.. ja just de jag sa det!! rent biologiskt kan vi inte bli längre ifrån varann.. men för mig är vi familj! och blir mer och mer, känner mig faktiskt lite som Bigsis :) fantastiskt trevligt :)
vi har ju trots allt växt upp ihop, mer elr mindre.. för er som inte vet men är jäkligt nyfikna (deras pappa är min styvmors bror) :) så med tanke på att de är 8 resp 11 så har man ju kännt dem ett tag :D

Sen har ju Grannen en Shettis också.. lilla Nisse som brukade bo hos oss, så
Maja får rida honom lite och ja jäklar va grymm hon är!
bara ridit i snart 2 terminer och hon rede ut alla "konflikter" mellan henne å nisse, bangade inte en gång!
han får annars göra lite som han vill, så han testade ju allt.. drog ner huvudet så hon höll på att tappa tyglarna och ville stanna, sväng in i mitten även sparka bakut.. en riktig lite bus shettis som testar!! men jag behövde bara berätta 1gång hur hon skulle göra och sen hade hon koll! Guld stjärna till henne!!
sken som en sol gjorde hon iaf!

dagens bästa måste ändå var Annes kommentar:
Anne:
-"Tänk så mkt tid vi kommer ta från dig nu"
Jag: -"Nej!, vi ska bara ta igen den tiden vi missat tills nu!!"

Annars har man bara packat och ridit sin hästar! finfina båda 2!
Slängde även på Dressyrsadlen på La Vesta och vips så gick hon som en klocka!! jag kanske kommer åt henne på ett annat sätt, men fy vad fin hon var!!
Hoppning i all ära men känslan av att sitta i en dressyrsadel och känna hur hästen briljerar och jobbar på som tusan!! det är ridning för mig!! :D

Imorgon blir de Jobb, sen fixa de sista hemma och lasta hästen å köra mot Björbäck!! Whoop,Whoop! :D

Casper & Fille!


Maja & Nisse kanske en aning stor men nisse behöver en tuff ryttare som kan bestämma lite!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0