Hästarna släppta på bete!

whoop,whoop! nu e de sommar!! elr iaf man får en känsla av de :)

Casper å Maja har varit här och ridit.. Casper rider ju Fille och han går nu på bete i Åhus (Transval) så han red lite på ett fält brevid.. för säkerhets skull höll jag honom i longerlina.. då de bara är typ 3-4 gången han rider honom och första gången utanför banan + att bilarna kör ju precis brevid och inte allt för många håller 70 som lagen säger!
men Casper genomförde passet bra och sen körde vi hemmåt
 så Maja kunde rida Nisse.. han går ju också på bete med La Vesta några 100m bort från gården så vi beslöt att rida dem hem.. haha!
Älskar mina infall! så i grimma och Grimskaft och såklart med hjälmar på skallen så hoppade vi upp barbacka
(jag tog La Vesta då hon inte ska stå kvar själv på betet..) Morsan å Anne körde en bit bakom medans vi skrittade hemmåt!
sen red Maja lite på banan, så duktig och tuff som tusan! tyvärr for hon i backen när de skulle galoppera,,, men Nisse var minsann inte snäll! sparkade först den ner med huvudet i marken och en bockning på de!! usch! envisa shettis.. men Maja hoppade upp igen så sprang ja med henne så hon fick galoppera iaf och sen red hon resten av tiden själv :)

sen släppte vi alla hästarna på bete! även Madent å Hoppsan.. så glada de blev :)
sen har man busat lite med Maja.. och för er som inte vet Maskrosor färgar av sig!! haha de kom Maja på iaf och jag fick "fina" fläckar haha busunge!!!
aja jag kommer få tillfälle att hämnas!! haha,,, när hon minst anar! ;) kanske blir ett tufft pass på Torsdag ;)

Nu ska jag äta lite och sen vidare mot Älleköpinge... måste prata lite med Eva och även Laila då jag ska hålla i Lailas lektioner imorgon.. kan ju vara bra å veta vad barnen kan haha!

nu får ni minsann en låt!! och inte mindre Loreens Euphoria!!!! som gick å vann hela skiten igår!!
älskar verkligen låten och loreen gör de hela magiskt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0