Det måste vara på liv och död, Det måste kännas i ditt hjärta på riktigt

Jag sitter här och luktar gott i händelsernas centrum
Du sitter där och ruttnar bort i händelsernas väntrum
Som vanligt tar jag på mig min största  kostym
och lever om på bästa sändningstid och högsta volym
 
Lördag och sysslolös helg.... haha största lögnen ever!!  nej sitta hemma å glo det kan jag göra om massor av år när man sitter där på ålderdomshemmet!!
Idag har man kollat på ponnyryttarna som hoppade Allsv idag! så duktiga, tyvärr inte turen på sin sida.. men men rutin rutin så kommer den också!
fick iaf se mina sjukt duktiga kusiner.. Anton och Sanna!
Efter tävlingen fixade min styvmorbror Tony min transport Tack som fan!! De har nyligen fixat sin transport så han hade allt hemma så en liten snabb titt och sen lagade han det!!
vi har upptäckt att baklämmen börjar murkna...igen! det hände samma sak när vi köpte den 2007, då gick Snoddas rakt igenom den, men då fick vi såklart byta hela.. men nu börjar den murkna.. och Enligt Tony är det fukt mellan.. på själva lämen inte golvet i transporten... så ngt är fel.. vi måste göra en ordentlig koll och se vrf!!
men nu är det fixat lite iaf så att Madenta inte ska gå igenom iaf!
 
Dagens stora projekt har varit att stalla in!!
3st boxar som ska göras rena från spindelväv,damm och sen strös upp med ny halm, skura vatten hinkar, sätta upp namnskyltar som mina underbara kusiner Casper å Maja har fixat!!
Hästarna är nu inne.. Bojsen fick boxen brevid Madenta... Lavesta ska egentligen stå där men ingen som vet om och när hon kommer hem... men kan erkänna att jag hemst gärna vill ha hem henne.. saknar denna fantastiska häst en hel del! men kommer hon så löser vi det då.....
 
Nu ska rutinerna sättas.. hösten närmarsig med stormsteg!! men det känns underbart att ha hästarna inne och kunna återgå till det normala.!!
gå ut i stallet och börja med att Mocka, strö, bära vatten, lägga in mat.. sen rida sina hästar och sen få släppa in dem i ny fixade boxar och även hinna mysa lite innan man springer in och duschar och sover!
det är den avkopplingen jag behöver i livet :D
 
 
Bebis trivs också bäst att få komma in i sin box

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0