Tävling, 20års fest + utgång!

vilken Fredag!!
Började med tävling i Flyinge.. jag skulle tsm med min underbara och egenutbildade prinsessa debutera Nationell MSV:C1.. hon känndes helt okej på framridningen.. något hängande och tung.. men eftersom hon naturligt blir ner "uppåt" när vi kommer in på banan så var det inget större problem.. men hon var lite inte så "kvick" i benen som jag vill ha henne!!
Väl inne på banan så förvandaldes min häst... dock inte till de bättre! allt var farligt, hon blev 5år och osäker igen på bråkdelen av en sekund! "farliga" utsmyckningar på väggarna och i hörnorna.. 3st bord med dukar på osv vid dommaren... suck! klappa klapp och hoppas på det bästa!
 
så jag genomförde programet på den spändaste hästen jag suttit på, iaf på väldigt länge!!
tråkigt att min finfina Madenta från 2veckor sen försvann!! men sånt e livet.. jag får tänka på att vi har iaf tagit oss dit! man måste trots allt kvala så men vet ju att man kan egentligen.. men en spänd häst kan omöjligt visa fina gångarter och lösgjordehet genom hela kroppen!!
Domaren gav oss 56% och det var rättvist för ritten och svårighetsgraden..! men fina kommentarer iaf och jag vet att vi kan och det är bara rutin, rutin och åter rutin som krävs!!!
 
nästa blir Willands om ngn vecka.. sen blir det nog höst/vinter paus... dags att lägga massor av egergi på att stärka gångarterna och börja med bytena!!
 
på Kvällen var det dags för 20års kalas.. årets första! Hanna blir 20år idag!! Grattis,Grattis :D
blev lite middag och förfest hemma hos henne.. sen åkte Jag, Hanna och Paulina (kärt återseende) till Stan! Bånken stod för underhållningen.. blev en trevlig kväll och kändes bra att vi 3 hittade på ngt tsm igen efter den tiden som gått... Lantan tiden minns man ju alltid :D
 
idag har man chillat.. ska snart ut och gå med prinsessan! ikv blir det bilträff... haha Hanna ska dra med mig, är  ni tresserade så finns vi och många till på biltemas parkering efter kl 19:00!!
 
puss på er mina älskade vänner,bekanta,fiender och alla ni andra också <3<3
 
tyvärr inga bilder från tävlingen... men hittade en bild på mig och töserna när vi skulle på studentbal!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0