Push play, stop rewind

Jag är en storm från ingenstans
Jag kan krossa ditt hjärta
Som en orkan kan jag svepa bort dig

 

When I don’t care
I can play ‘em like a Ken doll

 

FREDAG!!! tanken var att jag skulle sitta någonstans i Knislinge och troligen vara upp över öronen påverkad av alkoholen! men istället ska jag nu gå och lägga mig, för att kunna stiga upp imorgon och ta emot årets halm!
300st balar kommer imorgon och de ska in på loftet! lite styrketräning har ingen dött av :P

 

Dagens praktik gick fin fint! dock missade vi en liten leverans i Rickarum tur hade vi och kom på detta när vi va i Tollarp... så Erik satte gasen i botten och körde tur & retur Rickarum bara för den leveransen! där sprack vår plan kan jag säga... lunchen blev kraftigt försenad men v hann slänga i oss mat för att sedan fortsätta... och  vi var max 15min sena till Hässleholm! grymt jobbat!!

asså en hel vecka fylld av så mkt skratt att jag nästan gråter! haha xD
-"det är du som är så tjock att min "kopplingsfot" inte hittar rätt dragläge, det blir mer last än vad bilen är van vid!!" ... Erik's kommentar när han får motorstopp!

Jag: -"springa i trappor precis efter lunchen har ju ingen dött av!"
Erik: -" E... jo faktiskt, men jag tror inte att vi är kvalificerade för den gruppen av människor!"

Erik: -"hej du packåsnan!!... Spänn "sillamjölken" för du får ta den tyngsta paketen så tar jag det lilla paketet!"

Jag skulle köra in på magasinet efter avslutad körning idag,, och det är ganska tajt i öppningen och vi är för lata för att vinkla in sidospeglarna.. kommer ända upp till "öppningen innan jag frågar..."
Jag: -"går det.. eller slår spegeln i ?!"
Erik: -"det blir tajt, men sväng lite till vänster så ska det gå"
Jag: -"okej! får precis igång dragläget och bilen rullar 1cm"
Erik: -"NEEEEEJ!!!!!"
Jag: -"WTF?!??"
Erik: -"Hahahahaha... nej asså det har varit lugnt hela tiden.. skulle bara skrämmas lite!"

åfan att han lyckades! :P haha sinnes hur roligt man kan ha!

efter passet så tackade jag för veckan och gick in till Pelle transportledare... fick reda på att jag skulle åka med Erik nästa vecka också och sen skulle jag ev få köra hans runda den 19-21/8 då Erik behövdes bland lastbilarna då Niklas skulle vara ledig!

känns jäkligt bra! väldigt taggad inför nästa vecka och även de kommande veckorna :)
verkligen bra att bli upplärd av ngn som man litar på och har roligt med... bästa sättet att lära sig och vara positiv till yrket.. och Erik har en del års erfarenhet då han har jobbat på Transportledet i några år och sen har han kört för andra budfirmor också... + att han bevisar att även om man lider av närminnesförlust så kan man klara av yrket! haha och vaddå höger och vänster?! xD

nu ikv har jag gått en sväng i kvällssolen! hur skönt som helst!!
sprang en liten sväng inne i skogen också över stock och sten!! mkt roligare och bättre träning!
imorgon skall båda hästarna trimmas ordentligt!!! mysteriet med La vesta kankse vi snart har löst!! mer säger jag inte! punkt.

denna kväll försöker jag prata med min nyfunna vän, men jag kom ju på att den festen jag skulle på.... vi var ju bjudna båda två! så kanske bäst att jag väntar till promillehalten hade lagt sig... även om fylle SMS är roligare att få än att skicka många gånger :P hahaha så tokigt det kan bli ibland!!

 

Sitter även och saknar min underbara hund som lämnade mig för snart 2år sen!! älskade vän.. du fanns där i 11år sen var det dags att säga adjö :'(  R.I.P min fina Ricky!!

 
 
 
 
 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0