Just can't wait to get on the road again

I hear it everyday
I hear it all the time
I'm never gonna amount too much
but they're never gonna change my mind
 
Jaha.. då har jag skrivit på papprena och är officiellt anställd som semestervikarie på KGT Trafik!
samtalet jag fick av min pappa i måndags handlade om detta... och det var just detta erbjudande som jag tackade Ja till när jag pratade med Ante..
idag har jag varit på KGT i Hässleholm och pratat med folket, skrivit papper, fått arbetskläder osv
Imorgon hoppar jag in i bilen och börjar mitt 3 veckors vik.
 
vad är detta för jobb då undrar ni?! jo de ska jag minsann berätta ;)
Jag ska leverera prover (alla möjliga allt från vattenprover till Findus "hästlasange" haha!) från Horna till Lidköping.
Jag utgår från KGT i Horna och sen kör jag till Öllsjö, sedan vidare till KGT i Hässleholm där allt egentligen börjar.. sen blir det några stopp på vägen, Markaryd, Värnamo, Jönköping och sist Lidköping... sen vänder jag och kör tillbaka till Öllsjö för att sedan ställa bilen i Horna och åka hem ;) så en runda på sisådär 70mil blir det ;)
har åkt med nu 2ggr och jag trivs! hemvägen blir lite seg.. sådär kul att sträckköra från Lidköping till Öllsjö.. men det funkar det är ganska skönt ändå för jag kör kväll/natt.. börjar 16:30 så jag slipper ju all trafik, på hemvägen är det jag och lastbilarna.. någon enstaka personbil :P
 
Den där praktiken har vi flyttat på... så efter detta vikariat så börjar jag väll på det,, vi får helt enkelt se hur framtiden ser ut! jag ska köra på som fan och visa framfötterna.. men jag tror faktiskt att de har fått upp ett litet förtroende för mig redan ^^
 
nu sitter jag här och njuter av kvällen... de kommer jag spendera på vägarna ett tag framöver ;)
men sjukt gött att kunna gå hela dagarna och fixa här hemma och sen dra till jobbet :P
Så alla ni nattpigga... vill ni något så är ni välkomna att ringa ;) haha!
 
 
det är trotsallt en bit att köra :P.... sen ska man hem igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0