I wish I can keep you mutch longer...

As long as I got eyes, I'll have a sight for you
You will always be my girl
 
Japp.. tiderna förändras och jag tror att detta är början på ett långsamt farväl.
Pratar om "min" fina La Vesta.. börjar bli dags för att ta steget och lägga ut annons igen... en del av mig vill bara brista! men det är kanske för det bästa?!
Hennes ägare har tyvärr blivit tvungen att buköppna sin andra häst och som alla vet så är det extremt dyrt och det kommer massor med utgifter efter.. så någonstans måste man välja sina utgifter och eftersom La Vesta är hennes och kostar henne varje månad i försäkring och allt vad som kommer med hästägandet...
Jag visste ju att denna dag skulle komma, men har länge hoppats på att det skulle dröja...
 
Men jag känner nu efter att ha pratat med ägaren och funderat fram och tillbaka att det är nog bäst att sätta punkt, säga adjö och sälja! processen kan ju ta tid men det kan även gå fort... ingen vet!
Jag fick erbjudandet att köpa henne och att göra en bra "deal" då hon vet hur bra vi 2 "klickar" men... hur mycket jag än vill så kan jag inte!
måste själv dra åt mina utgifter så då kan jag inte skaffa fler!!
 
så snart kommer ni nog att se "min" fina häst på annons! men det som känns bra i det hela är att ägaren är väldigt mån om vart hon hamnar! en speceill häst som förtjänar det bästa!
Jag säger det rakt ut.... -"I fel händer kan hon bli direkt farlig!"
själva ridningen är ingar problem, men hon kallas ju "skräcködla" av en anledning.. det gäller att inte visa rädsla.. när hon vet sin plats och vart gränsen går är hon världens snällaste!
 
Från en sak till en annan... tänkte även bjuda på en bild jag fick av de duktiga tjejerna som var här och fixade mitt hår och smink inför projektarbete... fler bilder kommer :)
 
Fina underbara Madenta! dig släpper jag ALDRIG!!!
 

Kommentarer
Postat av: Emelie Nilsson

La Vesta - skräcködla?! La Vesta som var världens snällaste och aldrig gjorde någon något dumt?! Som aldrig var rädd för något, aldrig skyggade, aldrig bockade? Vad har hänt med henne om hon blivit sån?! :(
Jag kanske har en kund som är intresserad, eller två egentligen.. Svara mig på facebook är du snäll! Vill verkligen inte att hon ska behöva flytta runt ännu mer :(
MVH Emelie

2013-03-19 @ 23:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0