Reaching things now I never thought possible

Here is my life, my true dream
I am not afraid even through the darkest moments
I never gave up!
 
Who says, who says you're not perfect
Who says you're not worth it
 
Tro det eller ej men idag har jag haft min underbara Madenta i 4år!!! De ni!
För fyra årsen... hmm jag var 15, hade en klar bild över hur jag skulle jobba som hästskötare/beridare någonsans!
Jag skulle fortsätta ponnyperioden med min fina Snoddas som var under igångsättning efter en liten skada.
och Fredriksbergs X en D-ponny jag hade till försäljning.
 
Hade under hösten -08 blivit kär i en av skolans unghästar som hämtades hem från betet.. gick direkt hem till Mamma & berättade att jag hittat just den där hästen jag skulle ha!!
i Januari 2009 blev hon till salu! och jag fick reda på härstamning osv... då dog min dröm lite! hon var efter Biggles - Master.. 2st fina Dressyrhästar! Dem pengarna hade vi lixom inte! och där stod jag med 2ponnyer..
Men jag fick reda på priset!! och när jag såg denna ynka summa 10'000 + moms = 12'500kr!!! Trodde att de hade missat en 0a.. då den andra unghästen skulle de ha 80'000kr för!
men icke! Haken var att hon hade en del skade historik... Föddes med upprätade kotor (som fixades under fölperioden) har ett överben på ena bakkotan, och varit halt på höger fram & hovbroskförbening på änster fram.
Fan tänkte jag!!! Men vi anmälde oss till visningen och provred! .. Katarina följde med... Jag blev direkt kär..
Den andra spekulanten tackade direkt nej... Men vi bestämde oss för att kontakta vetrinären och hovslagaren som hade tagit hand om henne.. Det var Bollerup (som vi har otroligt stort förtroende för med tanke på hela Snoddas historien) och Niklas Tykesson hade fixat de raka kotorna (även han litar vi på då vi hade honom till våra ponnys)
Efter att vi pratat med dem, kollat röntgen bilderna så bestämde vi att vi tar henne..!
Det var inga stora pengar det handlade om så vi vågade chansa!!
tyvärr blev det strul med besiktningen, men efter att vi skodde henne fram så blev det bättre och vi fick henne på prov i 1månad..!
 
27 mars 2009 fick jag det bästa smset av mamma... det var en bild på Madenta och texten -"Idag flyttar jag hem till dig!"
Så började vår resa... Många har kallat mig korkad som la ner pengar på en "skadad" häst men skillnaden var att jag pratat med vetrinär och hovslagare.. och sen vågade vi chansa!!
Redan innan provmånaden hade gått så skrev vi på papprena och Madenta var officiellt min!! :D
 
Ponnyn jag hade till försäljning hade åkt hem till ägaren och där stod jag lyckligast i världen med 2 helt egna hästar :D !!!
Idag kan jag blicka tillbaka på en otrolig resa!! många kommentarer har man fått ta.. men de flesta har ändå varit. bra kämpat!! det trodde vi aldrig om den hästen! osv. :D
Det har tagit tid... men idag är det jag som står här med min bästa vän.. färdigkvalad till MSV:B Dressyr som kostade min 12'500kr!... Det är bevis på att det handlar inte om prislappen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0