I'll tell the story of us

 
How we met and the sparks flew instantly
But the story of us might be ending soon
 
Igår.. 30 April var det exakt 1årsen La Vesta kom hem till mig för första gången! och så sjukt mkt har hunnit hända på denna korta tid.
Idag är hon är fortfarande här som försäljningshäst.. och vi får helt enkelt se när vår resa slutar!
 
Men den började med att hon kom hem från några månader hos Anna Hassö på Skönabäck.. där hon stått på "tillridning/försäljning" där hon hade startat 1,20m hoppning och även debutant klass i Fälttävlan
Jag fick ta över ansvaret och vi började omgående träna.. egentligen behövde jag mest träning, hade inte hoppat så mkt under en långtid.. men tackvare att hon är såpass "lätt" att rida i hoppningen så gick det finfint!
 
startade klubbtävlingen där vi hade en rivning i båda starterna (0.90m & 1m)
Midsommarhelgen åkte vi till Åstorp.. startade 1m & 1m.. en rivning i första och sen slog vi till och Vann andra klassen :D Lyckorus!!
i Juli hoppade vi 1,10m på Gärds.. slutade med 2st rivningar...!
 
Sen vände vår historia.. jag trodde länge att den var helt slut.. Ska jag vara ärlig hängde jag inte med i svängarna men helt "plötsligt" stod hon på ett nytt försäljningsstall i Vinslöv, hon skulle vara där 1v.... men hon stannade från Augusti till December! Hon skulle väll egentligen stanna.. men pga olika anledningar så tog ägaren hem henne igen.. och till min förtjusning så fick jag frågan om att ta över.. denna gång med helt andra "krav"
Jag skulle ha henne som min egna och försäljning var inte längre aktuellt. Ägaren vill bara att hon skulle ha det bra!
 
Vi har nu jobbat ihop oss igen och är ett riktigt team igen!! men som ni vet så måste hon nu säljas.. ´då jag egentligen inte har tiden och sen förtjänar hon en hoppryttare som kan tavara på hennes hoppkapacitet!
så jag vill att vi hittar en ny ägare som då komemr få en ny bästa vän! för det har jag fått!
älskar hästen och hade jag haft tid + pengar så hade jag stått som ägare redan för ngn månad sen...
 
Nu laddar vi inför Lördag! 1.05m & 1,10m :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0