SVENSKT PONNYDERBY!!

nu kommer resultaten och lite bilder från derbyt!!

TORSDAG: vi körde redan på torsdagen då vi ville vara på plats och ha allt uppackat och fixat innan tävlingen startade. när vi kom fram så red jag Tess hon känndes väldigt fin avslappnad och tog allt med ro!!
sen hände det inte så mkt mer än att vi fixade till boxen och hängde upp boxgardinen och gav tess kvällsmat och sen gick vi och åt i lastbilden och sen var det sängdags!

FREDAG: Kval 1 det gick i LA:1 och vi var hela 42st startande helst sjukt i dressyr man är van att ha max 10st! men det var ju folk från hela sverige.
Tess känndes fin men det var inte vårat bästa program men lyckades ändå få 66.8% och det var jag väldigt nöjd med då det är nationellt! Karin och Amanda Gustafsson (de som äger Tess) var också på plats då Amanda skulle hoppa lilla rundan tyvärr så startade vi exakt samtidigt.. helt sjukt så många hästar och vi startade samtidigt.. så karin kunde tyvärr inte se våran start och vi missade hennes.
Jag kom iaf precis utanför plac.. 12a med 11plac jaja :P that's life :P även Amanda kom precis utanför plac.. så vi stöttade varann xD

LÖRDAG: Kval 2 och det gick i Lagtävlansprog för ponnyallsv eller Lag-03 som man även kallar det.
det var nytt program så min konsentration var mest på att komma ihåg programet, men vi fick 67,14% och det räckte till en 10.de plats :D
på kvällen var det Ryttarfest, vi gick dit med Maja Holmquist och hennes mamma det var en trevligkväll med mycket prat :)
under kvällen gick jag och Maja bort och kollade vilka som var kvalade till A-final och jag låg på 10.de plats totalt efter båda kvalen :D och 15st gick till final.. Happy!! så man fick en finfin Rosett och fick såklart starta A.final!!

SÖNDAG: Final dagen.. jag fick start kl 17:50 då jag skulle starta A-final och det fick sist på dagen!
hela dagen pluggade jag program då även det var ett nytt program.. men jag komihåg det och Tess känndes fin förutom att vi var lite trötta båda två. 
vi fick 62% och det är jag nöjd med :) tyvärr ingen bra placering kom 12.a med 15starter men hon känndes fin och hela helgen har varit bra med tufft startfällt.. nästintill alla har varit "godkända" (fått över 58%) så det var bra nivå på startfältet och då är det mkt roligare att tävla när alla är så jämna!! 
Karin var nöjd med min och Tess insatts och det är ju alltid kul när hästägaren är nöjd :D

det var en super trevlig helg och man önskar ju såklart att man hade fått göra om det nästa år men tyvärr är ju ponnytiden slut iår :(

nu kommer lite bilder från helgen!

Bild av fotografen från Finalen igår


trött ponny med fina rosetter


framrutan var väldigt fin när vi åkte hem!!

Kommentarer
Postat av: Sandra Z

SUPER stort grattis till er!!! Så duktiga ni varit :) Pussa på Tessan från mig

2010-09-01 @ 09:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0