Fredag!.. dagen innan tävling

Dagen började ganska bra.. den gick som vanligt fram till 07:55
hoppade av buss 553 vid vilan i kristianstad, gick till motorvägen och träffade Martina o Paulina, där stod vi och väntade på buss 555 som skulle ta oss till skolan.. de hade redan sett själva "önnestad bussen" passera på motorvägen.. men det ska komma en till 555 mot hässleholm. så vi std och väntade i kylan. men då ser jag att nuss 555 mot hässleholm passerar på motorvägen... SHIT!! och just denna dagen skulle vi ha Nationella prov i eng som man inte kan missa.! så Martina lånar min mobil och ringen Hans.. (rektorn) och meddelar att vi var på vilan och kom inte till skolan då bussen hade passerat.! Han tyckte inte om det han hörde så han satte sig i sin bil och körde och hämtade oss :) så vi hann till skolan i tid.. men frågan är om Hans kom i tid till sitt möte xD.. opps!
Provet gick väll okej.. det var läs/hörövning och de pratar ju så sörens fort!.. men läsuppg gick bättre.

efter provet var skolan slut! :D
Här hemma har jag ridit Madenta i stormen.. pigg och glad som aldrig förr och vi är i bra form inför imorgon :D
kl 17:30 väntade Dressyrträning men eftersom Tess har gårr väldigt mkt nu och Madenta ska tävlas imorgon så frågade jga Ilona om jag kunde ta Bacardi som jag ändå skulle rida.. självklart fick jag det och han skötte det jätte bra.. så fin han är lille hästen :)

nu ikv har man fixat allt inför morgondagen! Madenta fick knoppar då jag inte gillar utsläppt man om man ska ha det så ska den ligga på SAMMA sida och inte som Madentas lite på båda + att  den är ganska ojämn (klippt dåligt)
finfin blev hon och jag fixade även kronranden och klippte bort hovskägget! hatar när storhästar har hovskägg.. det är ev ok på b-ponny!!!! men inte fan på Häst!

här är en ganska dålig bild på Madentas man före och efter knoppning... vad tycket ni?!.. med elr utan?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0