Lördag! Melodifestivalen 2010

Det är väll ingen som har missat att det är första deltävlingen.
jag har ingen super koll på dem tävlande,, då jag tycker att hela tävlingen är lite överskattad
men tyvärr finns det det inte så mycket annat att titta på så antar att jag kommer titta lite
kommer ni titta?

idag har båda hästarna blivit ridna :) började med Madenta,
red henne med gramanen. då hon gärna höjer huvudet och "älgar iväg" (springe lite som hon vill) 
behöde inte direkt använda den så mycket räckte med att använda den 1-2ggr sen fattade hon.
det blev bara lite skritt och trav då hon fick styltor :( men hon trampade bra under sig och var rund och fin!
Tess fick gå på stubbåkern.
hade dressyr sadlen så det blev lite mer "seriöst". red igenom båda programen
LA:1 och LA:P1. känndes bra och det märktes att vi tränade på de enkla bytena igår.
det som "svackar" lite nu är öppnorna...visst hon går rätt men det är ju ingen
"uppförsbacke" direkt (sätter vikten på bakbenen)
men det kanske beror på att det är en del snö så det blir ju lite tyngre att gå.

nu ska jag gå och putsa!...
ja ni läste rätt! hihi kände att tränsen och hoppsadlen behövde sig en omgång
Dressyrsadlen är den ända som är normal men det beror ju på att det
 dels inte är min och jag anänder inte den så ofta.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0