Ponnytiden.. Grynet ponny #1

Tänkte skapa en ny Kategori! döpte den till Ponnytiden och här ska jag presentera samtliga ponnyer som jag ägt eller tävlat under min ponnytid!

GRYNET är ett äkta Gotlandsruss som "importerades" från Gotland och den vilda flocken på Lojsta hed. 
Grynet köptes där ifrån när hon var föl.. dåvarande ägaren hade åkt över och skulle ha 2st förutbestämda föl men då såg hon lilla Grynet och bestämde sig för att ta henne också.
hon blev ju såklart väldigt bortskämd men reds in och när hon var 10år år 2001 så köpte jag henne från ett försäljningsstall. jag trivdes med henne och hon var så snäll och lugn. mamma överaskade mig med en "karta" som jag följde från hemmet till hennes box :D
Men tyvärr en kort tid efter köpet så började vi träna och hon började lägga sig ner under passet ingen visste varför men hon gjorde det bara på ridbanan hon var hur snäll som helst.
Grynet lyckades få av alla som red henne så jag blev såklart väldigt rädd då jag bara var 8 när detta skedde.
efter drygt 1år i våra ägor så sålde vi henne till en hästhandlare och sen hamnade hon i Göteborg och sist vi träffade henne så var hon kvar.

hittade även ett resultat från en veteranklass 2008 där hon hade fårr GULD



Kommentarer
Postat av: Linette

hej! såg detta inlägget om grynet väldigt kul att se jag tog hand och red henne mellan det att hon var ca 16-18 år och vi var lite ute och tävlade visade henne även på en utställing 2008 som var hennes fösta och då fick hon guld väldigt kul och hittat en av hennes förra ägare :) hör gärna av dig skulle vart väldigt roligt :) mitt nr e 0765506504:)

2011-03-18 @ 00:48:46
Postat av: Evelina Wahlström

Hej!

kul att du hittade hit :)

vet du var hon finns idag?? om hon lever elr ej,, hon är ju ganska gammal.

:D

2011-03-18 @ 21:00:09
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/
Postat av: Linette

tror hon fortfarande lever och i såna fall står hon nog i trollhättan fortfarande hos en som heter håkan har jag för mig :) var väldigt kul att läsa lite om henne iaf om hur hon va innan :P har haft väldigt roligt med den ponnyn har även tävlat lite små cr med henne som gått felfria :)

2011-03-19 @ 01:26:51
Postat av: Evelina wahlström

SV: okej...

tyvärr fungerade hon inte direkt näg jag hade henne,, men jag blev rädd ist för att lösa problemet.

men annars var hon helt underbar,, om man bortser att hon inte vill när vi skulle "träna"

2011-03-19 @ 20:43:47
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/
Postat av: Linette

okej det låter inget vidare, men hon var så i början med mig också. men sen började det gå lite bättre, men hon var ganska mäniskoilsk

2011-03-20 @ 20:31:39
Postat av: Johanna

Hej!

Låter precis som det russ jag har på en gård jag precis börjat arbeta på. Heter också Grynet.
Maila mig gärna så kan vi reda ut om det är samma häst :)

Mvh Johanna

2014-10-29 @ 16:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0