Fredag

Idag(igår) är det fredag.. kännsl lite konstigt att det är fredageftersom man var på tävling igår... men så är det :P
Tess fick en välförtjänt skritt och lite trav runda på 20min... hon älskar verkligen att få lufsa runt och det tillåter jag så gärna när hon sköter sig på banan :) alla hästar måste få känna att de har gjort ngt bra!

Madenta fick följa med på Dressyrträningen som gick super! hon är rikigt fin nu och funderar lite svagt på att leta upp ngn dressyrtävling... men hon är ju fortf lite busig och ostadig i galoppen då hon nu har börjat jobba bättre med sina bakben så orkar hon inte hålla formen... men vi får se :P

tänker även nämna att jag har haft Tess i ½år nu... gud va tiden springer iväg.. det tråkiga är väll att vi bara har lika långt kvar innan vi måste gå skilda vägar :( men så är det och ponny tiden tar tyvärr slut :(
men jag ska inte tänka på det utan njuta av alla underbara stunder som vi har framför oss.. det kommer ju en Sommar och höst/vinter innan det är slut. men jag hade gärna behållt henne ännu längre, då jag dels känner at några stora mål går inte att nå under 1år tsm då vi precis har börjat bli samspelta och nu har halva tiden gått :/... men de sägs ju att det tar ½år innan man känner sin häst.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0