2år med Madenta

Japp idag har jag haft min underbara häst i 2år!!
kan helt ärligt säga att någon stanns i början var jag väldigt osäker på om det skulle fungera,, ni som har följt mig under en längre tid vet att hon har inte alltid varit lika underbar som hon är idag!!
efter någon månad så började hon testa mig,, och att gå från en C-ponny som man ridit i 3år till denna unghäst på över 1,65 var ingen lek,,, jag kan erkänna att jag var ganska rädd ett tag och jag började tvivla... men jag gav mig f*n på att det skulle gå.

så med mycket träning och ett självförtroende som gick i en berg och dalbana så har jag kommit ur den fasen där jag är rädd!! men det tog 1½år för jag kan också säga att det är inte så länge sedan jag började lita på henne!

men vi har tsm byggt upp väldigt starka band och jag har fått henne precis som jag vill, jag har utbildat henne från start, hon var riden i alla gångarter när jag köpte henne men inte mycket mer.
nu har (i helgen) gått LB:1 på över 70%, detta förståss med hjälp av tränare,, utan hade det aldrig gått.. och även med hjälp av mycket pepptalk

det har inte varit lätt alla gånger men både jag och hon har utbildats och vi har gjort det tillsammans!!!

Här är en film från första ridpasset!




<3 en bild säger mer än 1000 ord... elr hur vad det?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0