måndag och ny vecka :)

Började med Historia sen gick jag och hanna ner och jobbade med vårat projekt! fottade lite.
efter lunch så hade vi arbete med häst.
började med ett avelsarbete vi skulle välja ett ponnysto och ett häststo sen skulle vi välja ut en hingst som vi hade betäckt med om vi skulle avla. 
jag valde såklart Tess och Madenta. då jag vet hur de är och hur de är byggda osv.. allt sånt har ju stor betydelse till vilken hingst som passar 
även om jag aldrig skulle sätta Madenta i avel pga hennes tidigare skavanker så anser jag att hon är inte ämnad för avel... skulle hon inte hålla för ridning så vill man ju inte avla vidare på det, man vill ju ha hållbara avkommor.

men jag skulle bortse från det och välja ut en hingst.. detta var ju dock bara ett arbete.
tänkte visa vilka hingstar jag valde!!

till Tess så valde jag Power Boy!! de som tess hade sämre av hade han mkt bra! + att han är väääldigt fin!!!


Till Madenta har jag inte helt 100 bestämt men det lutar åt denna snygging!!! Tuschinski 1213 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0