Tappskokompetens... CHECK!!

Japp då är även Hovvårds kursen slut! Teoriprov igår,, 2p från MVG 79/88p (MVG var 81p)

idag hade vi praktiskt i smedjan och jobbade med våra döben :P,, och oj va bra det gick!! drog av och slog på skon några gånger,, och fick även banka den plan någon gång ;P sen kännde jag mig klar för dagen och Ulrica var nöjd..
efter en stund hämtar hon en av deras ponnyer och när alla var klara med sina döben så skulle vi tydligen gå över på levande häst!!!!
jag fick den stora äran att börja :P tog av skon och sen väntade jag medan de andra gjorde samma sak.,, sen skulle jag slå på den igen.. lite smått orolig letade jag upp de gamla hålen och sen bara gjorde jag det ;) och bra blev det :) sen skulle jag nita (fästa ändarna) gick lite si och så,, lille hästen började trötna och drev lite med mig men det gick och godkänd blev jag :D

riktigt skönt, nu ska jag bara klara 1,a hjälpen sen har jag min Hästskötarexamen!!!
+ att nu har jag tappskokompetens så jag får slå på en tappsko
(om hoven är hel, skon rak och att det går att använda de gamla hålen)

Imorse fick jag även reda på att jag hade VG i Idrott :/ men jag frågade Helen vrf och hon diskuterade med en annan lärare (Anna) och de kom fram till att jag skulle ha MVG :D tack lixom!!!

hemma har jag ridit Madenta på fältet,, och oj vi har nått svackan som jag var orolig för :( hmm! aja får försöka lösa det imorgon på träningen!!

Nästa Torsdag så ska jag vara på Terrängträning med Madenta, Hanna Berg ska hålla lektion på skolans bana så jag tog chansen att vara med! Madeta har aldrig varit där och vi har aldrig hoppat terräng (elr jo ngn halmbal på fältet) men skojj ska det bli!!!

jag och Paco på skolans terränbana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0