som alla andra...

.. i hästvärlden så tänkte jag iaf nämna att den fantastiske Hickstead har dött!... en bristning i hjärtat gjorde att han föll ihop på tävlingsbanan.
anledningen till att jag inte skrivit om det innan är att då jag själv gått igenom nästintill samma sak! jag hittade min ponny efter att han dött så jag slapp se honom undertiden som han dog, men när jag såg Hickstead så såg jag Olliver framför mig... alla tankarna och bilderna i huvudet kommer tillbaka

mina tankar går såklart till hans Ryttare Eric Lamaze, men även till alla andra runt Hickstead
att mista en häst är obeskrivligt, och att göra det så plötsligt är ännu värre! oftast i häst världen så är avlivning mer eller mindre planerade,, efter skador/sjukdom.

ni som föjlt mig iaf sen 2009 så vet ni att jag har gått igenom detta... jag förlorade en ponny (Olliver) som jag lånade av en kompis efter att vi fick avliva min C-ponny (sonddas) pga skada...
Olliver dog också helt oförklarligt, dock i transporten så ingen behövde se det men kan tänka mig att det såg likadant ut.
från fullt frisk till död på väldigt kort stund (han mådde bra när vi kom till träningen, men när vi skulle lasta ut 30min senare var han död,, så någon gång under de minuterna dog han) vet misstänkte bristning i hjärtat elr hjärnan... men ingen vet säkert.

sånt här ska ingen behöva gå igenom!

R.I.P Hickstead

Kommentarer
Postat av: sussi

Hej!

Jag ska gå rakt på sak på en gång, för jag måste bara få fråga vad det är för stam på din fina polle? :)

Satt och kikade lite grann på blup och avkommor till en häst som jag rider och står väldigt nära, din hästs namn kom upp bl a och för skoj skull sökte jag på ditt namn på google och andra länken i listan var denna, och din häst är alldeles för lik den som finns på blup för att inte vara dottern :)

Tyckte det var väldigt roligt att hitta en blogg dessutom som man kan gå in och följa :)

mvh Sus

2011-11-14 @ 01:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0