äntligen helg!

skönt med helg :) nu kan man njuta av de få ljusa timmarna och passa på att rida när det är ljust :P

lite sumeringa av fredagen: Ridning stod på schemat i skolan :) ända lektionen..skönt att ha det slappt på fredagar. jag hade iaf Adilaide eller ADHD som jag vill kalla honom då han har ganska mkt bus för sig och  kan skutta och få sina små ryck ibland.. men han var sjukt fin på lektionen iaf :) vi "lärde" oss förvänd galopp.. ingen direkt nyhet elr svårighet för mig eller hästen .. då hans galopp är väldigt stark och bra! är väldigt nöjd med den lektionen :)
Efter skolan åkte vi till Älleköpinge jag skulle ju rida Indigo(se bild)! när vi kom dit var Camilla ute och hon undrade om jag ville med en runda i skogen .. självklart! det blev en trevlig liten runda i skogen 2st lagom pigga hästar alltid lika trevligt.
Sen var det dags för en tripp till Hovslagaren (Niklas Tykesson) Madenta skötte sig som vanligt exemplariskt :) trevligt att de är uppfostrade och kan uppförasig borta iaf :P

På kvällen blev det ju som sagt träning med Tess :) gick helt okej hon var lite tjurig men nytt ställe och jag känner ju inte henne så väl än! (ngn bild blev det dock inte :( )

Lördag(idag): Började med att rida Tess, red ut en sväng i höstvädret :D riktigt skönt! Pigg och glad var hon duktiga ponny! känndes som hon behövde springa av sig lite och hitta viljan.. då hon var lite motsträvig på träningen. 
Madenta fick gå på banan då hon hade vilat igår. och tur var nog det xD mkt bus i hästen! då hon var lite stel i v,galoppen på blev det mkt trimm där och det var ju "jobbigt" men när det släppte ville hon inte sluta utan galopperade på stället istför att trava .. men men så läge hon är pigg och glad så är jag nöjd ..
hon är ju bara 5år :D hon har all tid i värden! 

 ((Jag och Indigo förra söndagen)) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0