Hästar hela dagen!

Skolan började med Ridlektion.. hade Cassy gick faktiskt bra
(han brukar vara duktig på att bocka och kasta av folk:P)
vi hade lite markarbete m bommar. först 4 trav sen 3 galopp som hon sen la upp lite.
allt detta gjordes dock UTAN! stigbyglar tränade lite balans.. väldigt nyttigt!! 

-Efter den lektionen så hade jag ca 3timmar att fördriva då omprovs-skrivningen började 12:30.
jag frågade Maria (stallchef) om det fanns ngn häst som skulle gå.
och jag fick ta Lancome en sväng på Galoppbanan :D
 är riktigt fäst vid den hästen
 men tyvärr är hon inte tillräckligt stadig i handen + att hon hade inte fungerat i hoppgruppen med 3.orna igår så antagligen kommer de lämna tillbaka henne :(
vilket jag tycker är synn då det är en riktigt fin häst...
men det är ju en skola och vi behöver hästar som alla kan rida.

Proven gick väll helt okej..
Matten kändes ganska bra
men företangande/ekonomin var lite si och så..
får väll svar nästa vecka antar jag :P. 

Efter skolan så reda jag Madenta trimmade ganska mkt dressyr "form" och lösgjordheten.. vilket hon gjorde ganska bra :) 
Efter det blev det Träning med Tess :) och hon gick som en pärla..
trevligt när det fungerar!
imorgon ska hon ridas ut en sväng ..då jag känner att hon behöver slippa ridabanan..
 men tyvärr kan man ju bara göra det på helgerna (då det är mörkt annars när jag kommer hem) 

slänger in en bild på fina Lancome :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0