Måndag v 46

ingen skola idag.. mår piss och mitt knä värker så jag vill gärna kapa av det,, vet inte vad jag har gjort men ont gör det. 
nart ska jag ut och ge hästarna lunch.  sen lite senare får jag väll longera lilla madenta och kanske rida lite se vad mitt knä tillåter... och Madenta hon har ju vilat ett tag ..igen! :( p,g,a hennes öga har varit svullet + att jag har haft bry med knäet sen i lördes. men nu måste hon igång om det ska bli någon ordning. 

Igår var vi på Älleköpinge och hälsade på pratade med lite trevligt folk hälsade även på lille Hoppsan :D som snart kommer flytta hem till oss!! :D Happy!
Hon är en shettis blit runt 90cm skulle vi tippa på.. då mamman skrållan är knappt 1m och pappan är även han knappt 1m.
Det var egentligen inte meningen att Hoppsan skulle komma till värden då skrållan var utlånad förra sommaren och då hade hon visst träffat en lite hingst där.. opps!
men de som lånade henne sa inget då de inte trodde det hände ngt.
men några månader senare så kom lille Hoppsan.. (passande namn?!)
Eva (ägaren) hade länge gått och funderat på at ta henne från ridskolan då hon började bli trött och tappade hullet över revbenen men blev ändå bukig.. hon är ju trots allt 21år. men kvällen innan Hoppsan föddes så såg de att hon droppade mjölk och under natten kom lilla Hoppsan..allt gick bra! 
eftersom de ha skötare på alla ridskolehästarna och Eva inte har ngn hingst så var det ingen som hade en tanke på att hon var dräktig.. men hon var ju trts allt utlånad ngn vecka förra sommaren. opps! som det kan bli. 
Iaf denna lilla buiga shettisen ska flytta hem till oss snart och jag har att jobba med då hon är tuff som f*n igår reste hon sig ett antal gånger när man borstar magen :P vi får väll se hur det ska gå. 
Det är fakiskt lie kul också då det var skrållan (mamman) jag red alldra första gången på älleköpinge för 12årsen.. :P

slänger in en bild på godingen hoppsan när hon bara var 2 dagar gammal. :P
  
  


Kommentarer
Postat av: Åsa Bengtsson

Roligt att Hoppsan snart flyttar till er. Vad har hänt med ditt knä? Låter ju inte så bra. Krya på dig.

2009-11-09 @ 19:47:35
Postat av: evelina Wahlström

aa visst är det :P.. ja du den som det visste efter tävlingen så har jag bara haft sjukt ont i nederkanten på knäet. jag han minst ont när det är lite böjt men när jag går gör de ont (tur man inte har så mkt trappor de dödar mig) men det blir bättre och bättre.. men hade mamma fått bestämma hade jag nog varit på sjukan och hälsat på :P men nejdå.. det är snart över (som jag alltid säger).

tack.. det ska jag :)

2009-11-09 @ 21:44:43
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/
Postat av: evelina Wahlström

aa visst är det :P.. ja du den som det visste efter tävlingen så har jag bara haft sjukt ont i nederkanten på knäet. jag han minst ont när det är lite böjt men när jag går gör de ont (tur man inte har så mkt trappor de dödar mig) men det blir bättre och bättre.. men hade mamma fått bestämma hade jag nog varit på sjukan och hälsat på :P men nejdå.. det är snart över (som jag alltid säger).

tack.. det ska jag :)

2009-11-09 @ 21:45:59
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0