17 April Nationell debut!

Idag har man Debuterat Nationell Dressyr :D blev i Hässleholm LA:2
hon känndes som vanligt... vilkt tyvärr är lite motvillig.. men nu hoppas jag att detta släpper då detta var sista inne tävlingen :D:D yees lixom!
 
Det var 2st domare som dömde (skulle varit 3)
Domare C: Mollis Persson hon satte 62,79%
Domare H: AnnCharlotte Holmstedt satte 59,76%
tsm blev det 61,28%
hade vi bara ridit för Domare C hade man blivit 4.a m 2plac... men ist blev man 6.a av 6
vilket jag anser är bra då det dels är Nationellt och debut i både svårighet och program..
hon som vann red en C-ponny på 67% och bästa D-ponny hade 64%
där var 2 plac och båda var C-ponnyer,
http://online.equipe.nu/sv-SE/class_sections/6975/results <--- länkt till resultaten

jag är hyfsat nöjd och det är bara att fortsätta kämpa.. och man fick ju fina kommentarer från dommarna:
men de var överens om att hon måste ha mer egen bjudning. men det vet jag ju :/

Hemma har jag ridit Madenta vilket gick väldigt bra.. hon var mjuk och fin och vi tog det gaska lugnt då det blåste en del och hon blir så lätt spänd men hon skötte sig super.. tränade lite på samma som jag gjorde med Bacardi igår.. start och stopp... men måste säga att madde är väldigt mycket lydigare.. men kanske beror på att det bara är jjag som rider henne.. hästarna blir ju lite förvirrade nrä det är olika som rider och ingen rider ju lika.. så är det för alla.

Älskade ponnybus!
You're the sunshine in my life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0