Det är vår!!.. blev ett STRAND besök!

ja ni läste rätt! Strandbesök :)
Efter att ha ridit Madenta som gick väldigt bra :D 
lastade vi Tess och åkte ner till yngsjö strand :)
det är ju tillåtet att vara där fram till 15maj sen blir det hundbadet i åhus.. men militärerna har övningar där nu :(
men vi åkte till yngsjö och gud va kul det var :) tycker att alla med häst måste verkligen åka till stranden och bada :) eller iaf rida i sanden och backarna då det är sjukt kul + väldigt bra träning :)
Tess ville inte först gå ner i vattnet det blåste som f*n så det var vågor men hon litade på mig och gick i :) hon verkade gilla det och kom på att det inte var farligt men det var lite läskigt med vatten upp till magen :P så vi travade bara lite,, vi blev duktigt blöta! men det var det värt :)
när vi skulle gå tillbaka till parkeringen så passade vi på att busa runt lite på ridstigen i skogen.. tess hade massor av energi att bli av med + att hon älkar ju erkligen att springa :).. det var verkligen super mysigt att galoppera i de backarna.. blev inte så mkt då vi hade varit i vattnet och det tar ju på krafterna. men tess var pigg och glad!  
när vi kom hem fick vi spola av hennes ben då det är ju saltvatten och vet inte omd et är så bra för dem.. men hon fick komma ut igen och rulla sig i hagen :)

när vi hade släppt ut henne så gick jag till shettisarna som låg ner .. jag gick så klart till Hoppsan och hon litar fullt ut på mig så jag "puttade" henne så hon låg helt ner. fick även henne till att ligga lite på rygg.. fräckt att hon litar så mkt på en :) blev en mysig liten stund med henne :) 

bjuder på lite bilder!.. visst ser det mysigt ut! nu längrar man verkligen till sommaren!

klippte bort mitt huvud då det nyss kom en våg så jag fick det i skon.. och ni vill inte se mit ansiktsuttryck :P


Lite läskigt med vatten till magen!




Full fart i skogen :D


Här är lite bilder på Hoppsan :D


bus ungen kan ligga på rygg :P


Kommentarer
Postat av: Lina

Får man rida hela sommaren i åhus hundbad med häst? Vill veta en strand nära som man får vara på med häst under sommaren, vet bara ängelholm.=)

2010-04-25 @ 21:46:55
Postat av: evelina Wahlström

Sv till Lina:

jag tror att det är tillåtet hela året... men nu har de militärövningar där.. är osäker på när de slutar, men det går säkert att söka på internet.. all info bör finnas på komunens hemsida eller..

jag brukar vara på hundbadet i åhus och ibland haväng (men vet inte exakt när man får vara där)

2010-04-25 @ 23:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0