We live and we learn, To take one step at a time

ja så får dagens titel lyda!.. det är min favorit mening i låten One step at time med Jordin sparks

Var på willands idag.. där de spelade denna låten 3ggr under tiden jag red fram och skrittade av till 1m hihi!
det bästa som finns är att lyssna på låtar med mycket mening och betydelse jag börjar automatiskt sumera ritterna och tänker på det bästa och vad jag kunde gjort bättre osv men jag trycker inte ner mig själv som jag annars lätt kan göra... därför ska man nästan aldrig fråga mig hur det har gått precis efter.. vänta gjärna 15-20min (gyllende regel med mig..de som känner mig vet om det)

tillbaka till "tävlingen" det var ju Pay & jump på Willands.
90cm- känndes inte jätte bra på framridning/framhoppning,,, fick inte henne som jag ville men hon var spänd och vi gjorde det bästa av det. kom in på banan och skrittade runt. hon fick skritta runt där och vänja sig vid miljön och hindren.
När jag startade så körde hon direkt upp huvudet och jag kunde glömma att får dne rätta känslan... suck! jaja hon hoppade bra men fick tyvärr 4st stopp första på 3an.. ett räcke på linje vet egentligen inte vad som hände men men, stopp 2&3kom på 5,an det stod lite på både och första stoppet kom för jag slutade rida då jag tyckte att hon låg på bra och ville hoppa.. och andra gången tappae vi galoppen i svängen... jaja sista stoppet kom på 9an (sista) på linje och hon sprang ifrån mig efetr 8an så jag blev hängande i handen..!
men jag är nöjd med henne!

1m- fick ingen direkt paus imellan.. så hon hann inte varva ner förrän vi skulle sätta igång igen.. kanske inte det bästa för en unghäst men finns inte mycket att göra.
hon var förståss trött både fysiskt och psykiskt... 2stopp & 3 riv... resultatet är inte så bra men jag är nöjd ändå.
stoppen kom på 2,an tappade för mycket ur sväng andra stoppet kom på 5,an (samma som förra klassen...jag slarvade) rivningarna berodde på att det gick en aning fort så avstånden blev inte så bra.
men jag är nöjd med henne och höjden är INGA problem.. då hon flyger över när vi jobbar tsm 


90cm




1m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0