ridit 5 hästar idag...! :)

Japp 5 hästar blve det :P 3st på praktiken och mina 2 här hemma :) känner mig riktigt flitig! har ju inte bara ridit.. mockade ju lite också :P 4 boxar på praktiken och hemma såklart!

vilka underbara hästar har jag ridit i dag då?!
nr1- Ocki docki
nr2- "tyske fuxen"
nr3- Ballentino
nr4- Madenta
nr5- Tess
samtliga gick finfint :)

Nr1 Ocki docki val f.-05 e.Okeanos denna "gummiboll" fick en jogging tur då han är igång efter behandlig så tar det lite lugnt men en buse är det iaf! men han var snäll idag :) riktigt trevlig och lagom stor för min smak.
Nr2 "tyske fuxen" Val. f.-06 e. Sintender red ju denna goding igår också :) riktigt trevliga gångarter och ganska lätt för att var så ung på inte riden så mkt. blev lite samma tänk som igår ska gå fram i samtliga gångarter men ändå med stöd och acceptera bettet.
Nr3 BALLENTINO, val. f.-00 e. Wetano Ulricas tävlingshäst.. den går MSV dressyr och är riktigt härlig att rida.. men super känslig,, även han fick en lugn runda, men det är sjukt härligt att bara trava runt och nästan bara trycka till lite gran så gör han det.. det är tjusningen med dressyr.. att kunna styra 600kr med minsta signaler :)
http://www.youtube.com/watch?v=MTUQU9MjLg0 <-- film på Ballentino när Ulrica rider :)
Nr4 Madenta Min egna lilla pärla.. hon fick ett riktigt lösgörand pass då hon vilat i 2dagar! opps! men vi jobbade igenom det och galoppen var super bra.. tränade lite på det högre tempot som jag måste ha när jag ska hoppa.. hon måste fram för attt sen kunna plocka "ihop" så hon bär sig mer och orkar hoppa!  imorgon ska jag nog trimma med lite bommar så jag kan reglera steglängden!
Nr5 Tess min dressyr pinsessa :) fick även hon ett lösgörande pass med mycket skolor som hon fixade mycket bra.. känns bra inför helgen :) imorgon ska jag nog rida igenom delar av programen så det sitter till lördag (vill inte rida program dagen innan för är det ngt som inte fungerar så tänker jag på det sen på tävling.. men hittar jag ngt fel imorgon så kan jag lösa det på träningen på fredag! smart va?!

dagen har rullat på i en lagom fart.. man har hunnit med mycket men det har inte varit stressigt på ngt sätt!
imorgon blir sista dagen på praktiken då ulrica skulleiväg med ngn häst till vetrinären och sen skulle några hästar flyttas så alla kommer "hem" till gården och då är det inte så mycket att fixa så Håkan tar mockningen!

bus tess fick gå utan täcke idag... det fanns en gång en vit ponny :P nu är hon grå.. opps!

Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Härlig blogg du har :D



Var gärna med i Veckans Häst eller Ponny hos mig..

Gå in här för att läsa hur du ska anmäla dig:

http://bornlate.blogg.se/2010/april/veckans-hast-eller-ponny-2.html

Du vinner en intervju och en bildlänk i min meny under 2 veckor :)

2010-04-29 @ 00:18:09
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0