Söndag!

Då var man hemma efter en 2 dagarskurs i Malmö elr på hotel scandic närmare bestämt! med över nattning
sova på hotel med frukost och kvällsmat+ fika! det uppskattas! "klubben betalar" :)
träffade trevligt folk från olika klubbar. 
detta var del 1 av 3 de andra är till hösten tror jag.


Här om dagen var jag ju på en liten tripp. och jag tänkte berätta lite...
Det började med att en belant till oss (vi känner inte dem så väl och inte pratat med dem på evigheter)
hon kom och knackade på dörren och erbjud oss att ta/köpa deras 1 åriga Hingst, då de ville att jag skulle rida in den och sen så klart behålla som tävlingshäst...
den är e. Jaguar Mail så stammen är fin :)
hon berättade att den skulle på hingstbete och sen kunde de kastrera honom och i början på nästa år kunde jag få hem honom (när jag har lämnat Tess)
vi åkte dit och tittade på honom och han var verkligen trevlig. väldigt social och fin extriör osv ett litet + är att han går i en hage med en brant backe och träden var ner sågade så terrängen var lite jobbig att gå i så han hade fått naturliga muskler osv.. väldigt bra!
nu ska jag och mamma fortsätta att fundera och diskutera... men jag hoppas ju på att jag kan bli ägare till honom :) då det är så jag vill jobba i framtiden.
+ hur höga är oddsen att en människa som man inte pratat med på evigheter och sist handlade det inte om att jag var unghäst intresserad ska komma och säga att det vill att JAG tar deras häst.. det dinns ju massor med unghäst inridare idag.
men de hade tittat in här och lite andra stället och bestämt sig :D

Visst är han söt!.. (fux m bläs är ju inte min favorit men gillar honom ändå :P)


vi kan nog bli kompisar :D

Kommentarer
Postat av: sandra johansson

Haha en fux Sillen =) Snygg, kul! =D

2010-04-12 @ 19:53:32
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: Petra

Hade varit jätte kul om du tagit honom. Så vi kan följa er utveckling. Hoppas allt är bra med dig Everlina!

2010-04-13 @ 07:17:40
Postat av: Evelina

SV Petra: mm mamma ringde carina innan idag :) jag tar honom :D men dock inte förräns nästa år :/

2010-04-13 @ 19:27:51
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0