Praktikperiod 3

idag börjarde praktiken :) detta är period 3 av 4.. men dock är nästa redan bestämt.. ska vara hos Anna hassö i 5veckor,, ska göra både unghästutbildningen och praktiken där.. jag och några til från klassen.
så detta är sista praktik i "ensamhet" hihi! eller ja denna gången är man på Älleköpinge så känner ju alla redan och till min fördel så vet jag vad härstarna heter.. så ska ngt göras så vet jag vilken häst de pratar om xD

dagen började halv 9 släppte ut de hästarna som inte går på bete.. sen vid 9 började dagridlägret och en drös med ungar kom och de skulle ju välja ponnyer och sen hämtade vi dem och fixade dem osv.. hjälpte några att sadla och tränsa.. inte lätta när man precis lärt sig :) när alla barn hade hoppat upp på ponnyerna och lektionen började så letade jag upp eva och blev sysselsatt :).. tvättade några benskydd och strödde upp några boxar.
sen borstade vi lite unghästar 2st 2åringar och 1st 3åring.
sen  var det dags för lunch
efter lunchen så skulle barnen återigen hämta ponnyerna på betet och fixa till dem.. samma sak igen.. hjälpte några... sen var det dags att sitta upp och denna gången skulle de hoppa så det blev KORTA läder!! inte många som uppskattade det hihi!
sen höll jag i framridningen tycker att det gick bra.. inga svårigheter då de är ganska små barn som inte kan så mkt så fokuserade på hälarna och att de skulle ha hästarna i rätt gångart och sen fick de stå upp en stund..  sen tog Catta över och skötte hoppningen.. det är ju trots allt hon som är lärare hihi! men

det var kul at prova på att vara lärare.. dock inget för mig då jag har svårt att få ut mina kunskaper!!!
jaja.
efter lektionen så skulle hästarna som vi släppte ut på morgonen de skulle in och få lite mat.
sen hände inte så mkt fikade med barnen och fyllde lite vatten i hagarna och sen gick vi in då det skulle komma en familj och titta på valparna... super söta bordecollie valpar!! en av tikarna blev tingad och såld..
sen kom mamma och hämtade mig och dagen var slut...
imorgon börjar jag kl8 då hovslagaren ska komma och unghästarna ska ju vara inne när han kommer :)

ikv har jag ridit mina 2 finingar!!! gud va fina de är :) man blir glad i hela kroppen av att rida dem!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0