Söndag!

Idag har man varit i Trolleholm som hästskötare.. Camilla skulle tävla Classic 1,10m 1,20m-
tyvärr så regnade det nästintill hela dagen men men så är det här i sverige :P
Självklart var min kamera med!! tyvärr så blev dt inte så bra då det regnade och hindrena är ju en bit bort :/

Camilla och Classic i 1,20m


ikv har jag ridit Madenta och jag har faktiskt funderat ett tag på att prova ngt annat bett då hon blir sjukt stark och jag vill ju inte skämpa ihjäl mig för att hålla ihop henne. det är ju där jag tappar i hoppningen för at jag inte orkar hålla ihop henne då hon kan springa lite som hon vill och inte komma tillbaka när jag vill.
så idag provade jag pelham..! det ända jag har hemma xD och hon kändes helt perfekt..! känndes helt underbart,, inget kämpande och provade även att ta ett litet skutt då de stod framme och hon fick till riktigt bra språng!! och det beror ju såklart på att jag kan hålla ihop henne och hon kan hoppa på krafft och inte fart!
självklart så kommer jag ju inte att rida varje dag på pelham men ett tag iaf tills jag har lärt mig hur jag ska få ihop henne och tills hon har blivit starkare så hon själv kan samla ihop sin långa kropp mer själv..!

jag har iaf anmält till Perstorp 90cm 1m på lördag! och vi hoppas ju på att man kan få en nolla eller 2 sist var vi ju väldigt nära.. då berodde det ju bara på att hon blev stark och för lång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0