Tävling!!

Idag var jag i Ringsjön med Madenta 1m,1m! det var bara Avd B idag så det gick väldigt fort!! det är ju "kvaltider"
1m: 4fel - riv
1m: 4fel - riv


Första klassen känndes inte helt bra fick inte till det som jag ville, hon rev ganska grovt på nästsista kom lite ursväng, sen fick jag ta tillbaka henne ordentligt och sen hoppade hon super på sista!! härlig känsla och det känndes toppen inför nästa klass!
hon hoppade även muren! min "fobi" för murar börjar släppa!!

Andra klassen känndes mycket bättre och jag kom till bättre ridning och hittade rytmen och behöll den! tyvärr fick vi ett litet nerslag på samma som i första.. blev inte klar där heller! men sen rättade hon sig och hoppade kombinationen och sista hindret super! hon leker faktiskt lite över 1m när det stämmer :P
så hon behövde inte anstränga sig så mkt för att komma över :)
film kommer!

jag är väldigt nöjd med henne och det är super skönt att hon inte tittar längre utan "bara" hoppar visst nu var fär inte så mkt "titt" hinder men var lite orolig för muren i första klassen...
men den muren har jag och min B-ponny klättrat över UTAN att riva! hon klev över och puttade klossarna med magen men sen tillbaka med bakbenen!! hihi! ett minne man aldrig glömmer!

ikv är det första dressyrträningen efter sommarvilan! känns bra att komma igång helt igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0