♥ Del 2 – Min första häst.

Min första häst var en B-ponny, ett Gotlandsruss, som kom från den vilda flocken på Gotland (Lojstahed).
hon kom där ifrån som föl och hon som köpte henne skulle egentligen bara ha 2st föl men hon såg Grynet (som hon hette) och ville ha henne också, detta resulterade i att hon blev duktigt bortskämd och fick bestämma lite för mkt själv.

Jag fick henne när jag va 8år och jag älskade ju såklart henne, men gillar inte fin alldeles egna häst?! och det var ju min första så det var ju väldigt stort för mig :)
jag hade innan ridit på ridskola i 4år så jag kunde ju en del, men jag började träna henne efter någon månad och ju längre vi kom i utbildningen destor svårare blev Grynet, det gick så långt att hon började lägga sig ner under ridpassen, inte i skogen eller när vi lullade runt utan bara när jag "red" (vi kollade henne och hon var fri från skador osv)
nästan alla på älleköpinge provade att rida henne men ingen lyckades, jag blev väldigt rädd för henne, det var då jag började träna med en av ridskole hästarna på dressyren ist för sluta rida det ville jag inte, men jag ville inte träna med Grynet. jag tränade ist Katja som jag kom 2.a med på klubbtävlingen.
jag startade även grynet men hon stegrade sig innan start så jag vågade aldrig genomföra det.

vi fick tillslut sålt henne till en hästhandlare, och ganska snabbt så åkte hon vidare till en familj i göteborg och sista jag såg henne så stod hon där. och de red bara i skogen och lullade , visst hon var lite kurig och ville bestämma själv men hon la sig aldrig ner.

det var så min tid med egen häst började, då såg det väldigt mörkt ut och alla ville att jag skulle fortsätta då jag började växa ur shettisarana på ridskolan så behövde jag en större ponny.

sen fick jag Topsy och det är en saga för sig, hon hjälpte mig att komma över min rädsla och tack vare henne så har jag börjat tävla och sen vet ni ju resten :P mer info om ponnyer jag har haft hittar ni i kategorin "ponnytiden"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0