ändringar i TR

Ändringarna har jag hittat  här--> http://www.hippson.se/cldoc/79487.htm
de finns även på ridsports hemsida under TR.

Gemensamma regler:
nu får man rävla för 2 klubbar under samma år!...
till vilken nytta?.. hippson skrev att det var bra om man t,ex ville starta ponny i ett lag och häst i ett annat.. jag tycker det verkar onödigt. 

Hoppningen:
nu får man inte ha vilka bekbenskydd som helst på unghäst t.o.m 6år. (vilket är bra för unghästarna ska inte ha "teknikskydd".
och det får inte före komma bec: A:0 på lokal tävling.
och för häst så får det förekomma kombination lägre ner i klasserna..
okej blir det 0,90 då?! med tanke på tat de har det redan i 1m.
och det jag reagerade messt på är att vattengrav kommer att tillåtas i LC för ponny!.. hur snällt är det?1 tänk på alla nya ryttare och ponnyer som startar för första gången t,ex ska de börja hoppa vatten grav direkt?!.. + att kommer de vara lika långa som dem som används i LA? de är ju nergrävda.

Dressyr:
startlistorna ska var ute minst 5 dagar innan start.. vilket man uppskattar!
Häst som startas i Intermediaire I eller högre enbart gå en klass per dag... det är bra eftersom det är väldigt krävande klasser
Hatt är ej tillåtet i Msv B vill man rida i hatt får man vänta till man tävlar Mvs A.. bra regel!

Vad tycker ni om dem nya reglerna?! bra eller dåliga och isf vrf?
jag har skrivit korta kommentarer om de flesta.. så vet ni lite om vad jag tycker.

Kommentarer
Postat av: Freddi

detdär med hatten var lite snålt, kunde faktiskt fått ligga kvar i medelsvår b tycker jag! :) håller dessutom med dig till 100% i vattengravs-frågan!

2010-02-04 @ 20:54:39
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0