startlistorna till malmö har kommit! :)

Startlistorna har äntligen kommit och de har starttider!! me like..
allt blir så mycket lättare att planera när man ska köra, och när man ska lasta ut och börja värma
det är en stor för del med starttider!
min första start blir 14:29 LA:1 och sista LA:P1 är 17:07 (klassen slut 18:00)
det är helt okej det känns bätter att starta sent om  vädret blir dåligt så slipper
man stressa när man kör.. för det blir ju mer stressigt om det är halt på morgonen
men nu kör vi ju runt halv 12.
men det är ju änsålänga bara preliminära listor men nu vet man iaf lite hur dagen kommer se ut!
Tess känns helt okej inför helgen.. jag bli själv lätte nervös så här innan 
speciellt när man inte vet hur hon är på tävlingsplats och vad domarna kommer säga
kommer det gilla henne elr inte?! och vad kommer det "kräva" av en..!
första tävlingen är alltid svårare. 
speciellt för mig som är så pass mycket tävlingsmänniska.. vill ju vara bäst på allt! hihi!
men det blir att tänka på att ta det lugnt och rida väl och hoppas på det bästa :)
och framför allt ha kul och tänka på att inte sätta för höga förväntningar och krav då det är första tävlingen 
och jag har bara ridit henne i 3 månader. + att hälften har ju inte varit full träning p,g,a vädret!
men vi hoppas på godkända resultat!

dagen har varit helt okej. .började med Matte B pluggade inför nationella :/ 
opps! ngn har glömt typ allt! 
Efter matten hade vi svenska B prov.. gick väl heöt okej det med 
är inte helt nöjd men Malin (lärare) sa att det verkade gå bra då hon läste igenom det. 
och vi får hoppas att hon har rätt!
till sist hade vi engelska B med redovisningar och fortsatt jobb på landet. 

Mamma hämtade mig i stan då vi skulle till EKO och hadla staket pinnar! :/ 
fick reda på att staketet mellan shettisarna och madde/tess hade rasat.. men hon hade fixat det så länge
men måste lagas..
troligtvis har tess elr madde busat och inte kunnat stanna så de har knäckt pinnarna då staketet låg in mot shettisarna.. 
men jag börjar ju inte förrän 12:20 imorgon så får fixa det innan vi släpper ut
jag ska även förhoppnigsvis hinna rida tess ute på stubben. 
red henne idag i mörkret men det är ju bättre att rida när det är ljust :P
 
ikväll har vi även varit på älleköpinge och kollat på hoppträningarna.. det så bra ut!
saknar inte det för tillfället men det kommer väll när det blir bättre väder och Madenta är i trimm.
måste bara säga att jag är lite glad att man inte har ridhus.. för så fort man kom in
så möts man av världens damm moln :( usch!
vet inte vem som är "bortskämd" de som har ridhus eller jag med frisk luft?! hihi
jag vet att man blir bekväm om man har tillgång till ridhus (har ju själv stått i det stallet)
men nu när man inte har haft det på mer än 1 år så börjar man bli van vid att rida ute
+ att hästarna blir lyckligare om de kommer ut mer ist för att vara i ridhus alltid.

men nu ska jag plugga samhällskunskap A (läxförhör imorgon)
det handlar om rätssalen.. inte super svårt men det kräver lite plugg!
xo Evelina!

bildbrist..!
fick bli från januari 2009
dressyrtrimm med snoddas inför nationellt kval!
miss him a lot!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla ridhus är inte dammiga, det beror ju på hur man sköter dom!

2010-02-11 @ 11:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0