20.01. 2010 ---- ändrad tävlingsdebut

började dagen hos tandläkaren :/.. snart ska tågrälsen ut! :D
tillbaka i skolan ha 10 min Matte B
sen hade vi "mentorstid" fick reda på att vi ska rida för MiQe imorgon!
vi ska ha frilufsdag och de flesta ska till vångabaken.. men inte jag!
skidor är inte min grej! så i är några som är kvar på skolan och ska rida..
så halv 9 imorgon börjar vi med att mocka stallet. och sen ska jag rida kl1
för hoppningsvis ska jag ha Tess med mig!
om vädret tillåter! :)

efter mentorstiden åkte jag hem så mitt huvud värker (tack tandläkaren)
väl hemma så tog jag det ganksa lungt men frammåt em så gick jag ut och longerade/tömkörde
Madenta.. vilket gick förvånansvärt lungt till! "bara" 3-4 ryck.. men ganska små så jag fick kontroll över henne.
när Madenta var klar så tog jag in Tess och på med ulltäcke och ut i snön!
red en liten runda så jag kom till stubbåkern .. perfekt underlag för tillfället..
lagom mkt snö och det är jämt sen innan då ingen har ridit där. :)
hon var extremt pigg men hon tyckte det var kul!

sen åkte jag och mamma en sväng till Älleköpinge och titta lite på träningarna..
vi får väll se om jag börjar hoppa igen!
ev till sommaren men nu ska Madenta igång och dressyren ska finslipas
då dressyren är A och O i all! ridning. 

Btw så är sesongsdebuten ändrad till den 14 feb hittade en tävling i Malmö!
sisåär 20mil närmre hihi! det blev LA:1 LA:P1..
vi får se hur det blir med gärds den 13 det bli iaf inget med Tess..
men pratade med emilias mamma innan och om pom-pom är igång tilldess så fick jag starta :D

ha en trevlig kväll! 
xo Evelina


lite trött blev hon allt!.. yes lixom!
hihi!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0