Falsterbo horse show..!

idag drog jag o mamma tillsammans med fam Cyrén ner till Falsterbo! trevligt trevligt!
första var det kval nr 2 till Amatör touren.. och så mångra trevliga ekipage :) mellan grund och omhoppningen så hade de invigning med lite uppvisning av Tobbe Larsson (han som håller i ponnyakuten.. :P) blev en trevlig uppvisning med hans fina frieser (stavning) sen var det som sagt omhoppning och många satsade men för vissa föll bommarna.. men så är det i sporten! kommer inte riktigt ihåg vem som vann dagens kval..


sen tog vi en lite paus och åt och gick en sväng på mässan.. och jag som inte skulle shoppa fick ändå lite med mig hem.. 3par tävlingstrumpr.. sånna tunna ni vet xD och 2st 4pack lindor.. för 50kr!.. galet billigt!  dock helt vanliga fleece men perfekt att ha hemma!

15:30 gick vi tillbaka till läktaren och då var det ponnygalopp.. dessa små söta shettisar som pringer som aldrig förr xD.. kanske ska hitta ngn liten ryttare till Hoppsan om några år?! hihi!


efter galoppen var det dags för PonnyDressyren de red idag FEI's inled Mästerskaps prog.. även dessa ritter så g såklart trevliga ut.. och lite extra nyttigt för mig att se hur dommarna bedömde då man själv snart sk starta de klasserna!

men nu ska jag ta min onda hals och gå och sova.. tror jag xD!
xo Evelina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0