Tävlingshelg!!

Denna helgen har man varit i Båstad på Hansbo Dressage open! som det så fint hette xD det var sveriges största ponny dressyr tävling då de hade både lokalt,regionalt och nationellt och det var också sista helgen innan anmälnings tiden till SM går ut. jag red Nationellt Lördag,Söndag och överlag har det gått väldigt bra :)

Lördag: FEI's lagtävlans prog. det var nästintill katastrof!!! slutade på 56% men domarna var väldigt ojämna domare C hade mig på 61% och domare H hade mig på 51%!!!! sen domare M runt 56-58% men det ska ju inte vara 10% imellan 2domare.. men man hörde att många klagade.
jag är som sagt inte nöjd med ritten då det inte var så mkt som stämde och det var bara stress och slarv.. usch!!

men Tess verkade trivas i boxen och fick ju den fina valacken Top Nemo som granne.. tror hon gillade honom :)
hade bara varit lite tjafs när de skulle få morgon foder.. de gav ju nemo innan oss men de var så snälla att de slängde in höet till Tess.. :)

Söndag FEI's Lagtävlansprog. gick väldigt mkt bättre och vi fick till en bra ritt och det mesta stämde :) visst allt går ju att förbättra hade ngn miss i första öppnan.. hon stänkte grus på staketet och det var "farligt" och sen ville jag för mkt i den ökade traven så blev ngt galopp inslag :/ slutade på 63.7% :D välldig skillnad från igår!
jag blev 12a med 9plac och hela 36starter!!
så det känndes väldigt bra :)
och om man räknar bort alla danskar i klassen så hade jag blivit 5.a med 6plac!! men men Danskarna är väldigt bra med fina ponnyer!
FEI's ind mästerskaps prog. vi hade inte så lång paus mellan klasserna så hon var ganska trött blev skolorna som fick bli mindre bra och det drog ner ganska mycket slutade på 59.5% så jag var iaf godkänd.. men som sagt det kunde varit väldigt mkt bättre

överlag var det en trevlig tävling men funktionärer fanns det ju inte överskattat med.. när vi kom fanns det ingen som sa vara vi skulle vara med lastbilen osv och sen tycker jag att de planerade dåligt med klasserna då vi satt där hela dan och sen tryckte de ihop mina starter 16.25 och 17.55 och båda klasserna började vid middag så dåligt planerat av dem.. 

på vägen hem satt jag och funderade på hur mkt bättre jag hade behövt rida för att få starta SM i år och kom fram till att det var bara 2.3% som saknades!!! helt sjukt det är typ inget alls.
då jag red på 62% i kågeröd och 63,7% igår och man ska ha 64% i 2st starter!! galet nära.. men men jag får se det som såhär..vi slipper köra till vansbro som är galet långt här ifrån!!
men vem vill inte rida SM men får väll hitta ngn fin Häst ist :D 

bilder kommer förhoppningsvis då det var en fotograf på plats.. och mamma filmade men då min vanliga dator är på väg att krascha så kan jag inte lägga upp dem och de går inte att se på denna datorn.. men jag får lösa det!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej

Tittade på filmen och måste säga att jag tyckte att du fick väldigt bra betalt för den ritten, eftersom det var rätt mycket missar. Men det är bara vad jag tyckte. Lycka till i framtiden.

2010-07-26 @ 19:06:31
Postat av: Sandra

Jätte bra kämpat i helgen, det var super kul att se er!! :) Väldigt synd att ni missade kvalgränsen precis och att det inte blev ngn placering men nära var ni och det fixar ni säkert nästa tävling!

Pussa på Tessan från mig! Vi hörs!

2010-07-26 @ 19:32:53
Postat av: Evelina wahlström

SV till Anna: okej då jag tyckte att det känndes bra osv så har jag lite svårt att bedömma, men 2 av domarna hade mig på 64% och en på 62% men alla har vi olika åsikter :)

.. tack :)

2010-07-26 @ 21:57:07
Postat av: Evelina wahlström

SV till Sandra: tack aa.. en av domarna hade mig som 7.a m 9 plac men de andra hade mig lägre och samtliga plac låg på 64%

aa det hoppas jag med tyvärr blir det nog inte fler FEI då det är derby och jag har inte bestämt vilken runda jag ska gå.

aa det ska jag,, det gör vi :)

2010-07-26 @ 21:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0