Tisdag!

man kan ju inte undgå tanken av att detta är sista veckan av total "frihet"
nästa vecka börjar man praktiken :) de kommande 4 veckorna ska jag spendera på Älleköpinge.. :)

detta sommarlov har gått väldigt fort och det är även mitt sista riktiga lov! från och med den 12 maj nästa år så är man "vuxen" eller ja... jag har iaf tagit Studenten då :) så detta blir mitt sista skol år och sen ser vi vad framtiden innehåller förhoppningsvis Flyinge eller strömsholm :D hade varit riktigt roligt att komma in på strömsholm men det är ju låångt här ifrån och flyinge ligger ju så "nära" men vi får väll se :)

under första veckan av lovet så kvalade jag och Tess till FEI och sen har sommaren tagit oss från precis kvalade till att vara 2,3% ifrån SM!! känns riktigt skönt även om man inte får starta så vet man att man är på den nivån då de %en inte är så mkt utan bara några missar från min sida!
precis innan skolan börjar så kommer man åka på Dressyr Derby i Dagstorp och jag tror att det blir lilla rundan som går i LA men vi får se.. håller vi formen så kanske det blir stora rundan som går i FEI.. men det får tiden utse!
tyvärr så närmar ju sig en försäljning av lille Tess men jag kommer inte lämna henne innan derbyt iaf! men tyvärr så måste ju en annons ut då man aldrig vet hur lång tid en försäljning tar.. och jag lovar att jag säljer inte till första bästa.. hon ska komma till en ny liten tävlinginriktat ryttare som vill fortsätta på FEI nivå och ingen rosett jagare som stannar på små klasser bara för att få rosetter...!
men annonsen är inte ute änn men det kommer :( usch! vill inte men när året är slut så är ponny tiden över och som ryttare så måste man lämna ponnyerna och gå äver på att tävla Häst .. visst kan man rid ungponnyer men jag ska ändå sattsa på att komma uppåt på häst också... även om man inte vet hur lång tid det tar så ska jag upp på en bra nivå!!! :):)

jag kommer iaf lämna ponnytiden med mycket att se tillbaka på både bra och mindre bra men iaf har jag många bevis på att jag kan rida de flesta ponnyer och få bra resultat!! :) har iaf lyckats med de jag har startat hitentills :D

fick bli en bild på lille Pompom som jag red 3ggr och sen startade allsv och lyckades vinna LB:1 på 66% :D
till hösten kommer en ny omg av allsv och jag har fått turen att rida denna underbara ponny igen :D
Pompom vi slog alla med häpnad!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0