händelserik fredag!

denna dagen har varit ganska händelse rik.. både bra och dåligt.. :/

imorgse så fick jag ett sms av min mentor och de hade bestämt at vår unghästkurs kommer ligga samtidigt som praktiken (v40-44) och vi ska vara hos Anna Hassö!.. ev bo där och kanska kommer jag ta med en häst om jag bor där vill säga.
runt 1 tiden hämtade vi Hö ca 50st som jag nu ikv har lastat ut transproten igen.. de väger "bara" minst 20kg :) bra träning :D!!
efter vi hade hämtat hö red jag Tess en sväng blev mycket tempo växlingar och lösgörande! gick finfint och jag har en bra känsla inför imorgon!
sen åkte vi till älleköpinge och tittade lite på träningarna detta var sista för denna terminen men vi kommer nog ha ngn i sommar med :) kan ju inte sluta träna mitt i tävlings sesongen xD

nu ikv har jag duschat Tess och hon blev nästan helt ren!! grattis till mig.. knopparna fixar jag imorgon då vi kör lite över 11 så jag har gott om tid! har start 13:15 tror jag :P håll tummarna!

nu till de dåliga!.. när jag spolade av tess så hörde jag att ngt gick sönder och det var madentas hage! vet inte vad hon hade gjort men hon kom galopperande i den stora hagen och hade tråden efter sig så hon sprang in i staketet på långsidan och går omkull.. så hon förstör ytterligare en stople.. lyckat! jag hade ingen mobil med mig ut när jag spolade Tess så fick släppa tess i stora hafgen och fånga in Madenta som INTE får springa..! sen fick jag ringa mamma så hon kom ut och hon tog in hoppsan så madde skulle hålla sig lugn i boxen och jag fortsatte med tess.. Kollade över Madenta och hon har skavt av lite päls på ena bakbenet men man ser ingen hud och hon verkar må bra.. dock vet jag inte om hon haltar då hon inte ska springa och hon var för stirrig för att ta ut igen.. men nu mår hon bra iaf. 

fick fixa till hagen så nu fick hon en större fall i fall hhon blir rädd så ska hon inte komma in i staketet misstänker att det har hänt..!

slänger in en bild grån gårdagen när vi "hoppade" lite grenar i skogen!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0