Måste bara skriva av mig!!!

ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta!! tror jag skrattar!!!!
för det första så tänker jag inte nämna några namn men ni som känner mig väl vet nog vilka/vad jag pratar om!.. men iaf!

fick ett "svar" på en kommentar jag lämnat på en annan blogg och det var inte svaret från den person som äger bloggen och som jag kommenterade till utan en anonym jävel som inte vågar stå för sina åsikter.. ni kanske tycker det är löjligt att jag skriver av mig för 1 komentar men det har hännt massor av gånger! så nu ska de få veta ett och annat som de kanske missat innan de yttrade sig..!
vi kan ju börja med kommentaren som lämnades:
 

oekej.. var ska jag börja.. jo mitt liv är ingen lek och jag sattsar fulltut på det jag gör och kommer alltid att göra.. en del säger -du är tråkig vill inte göra ngt annat änn träna/tävla.. och det kanske stämmer då det är det jag lever för och ärligt talat et ända jag kan! just nu vet jag inte vad jag ska göra i framtiden om min karriär inte blir bra nog..!
men vi kan ju börja med att säga att jag har egentligen ina hinder för att det ska gå fel.. jo det ska väll vara att ekonomin inte är som man hade drömt om men vi kämpar på med alla resurser och det räcker bra för mig.
sen är det väll tålamodet som svajar lite emellanåt.
jag började på ridskola (Älleköpinge) när jag var 4år gammal och sen när jag var 8år fick jag min första ponny ett Russ som i början var super snäll men när jag "krävde" mer så började ho lägga sig ner.. och gjorde så man alla även min tränare osv! vi sålde henne och sist jag såg henne var hon i GBG och gick i skogen och trivdes!
efter det blev jag väldigt rädd men min tränare tipsade om en annan super snäll B-ponny som jag kunde låna över sommaren.. sagt och gjort men det tog ett bra tag innan jag vågade galoppera.. men efter 3år så tävlade vi LA hoppning!
sen köpte jag snoddas
och det är en historia för sig! mellan 2005-2009 gick vi från skogsmulle i skogen till felri LA hoppning och segrar i LA dressyr.
sen har jag även haft en ungponny som jag red till men när jag hittade Madeta så såldes han.. jag har ju även haft olliver en kort stund och ni vet nog hur det gick.. tyvärr dög han förra hösten :(
sen fick jag Tess och henne har jag kämpat med i 7månader och när vi debuterade i feb hade vi 58% i LA:1 och nu ska vi Debutera FEI (högsta klasserna på ponny)
madenta kämpar jag också med och henne har jag tagit från inriden till bra runda i 1m hoppning.

jag är inte rädd för nya saker och en utmaning är det bästa jag vet!! mitt största minne är 2006 när jag fick låna en kompis fantastiskt fina D-ponny under ett lucia firande vi hade höjd hopp och vi hoppade med lätthet 1,20m och den fina ponnyn hade jaga bara suttit på i 20min innan!
jag har även bra referenser från människor som vet vad de pratar om!

Jag lärde mig otroligt mycket på Snoddas då vi utvecklades i samma takt och det är många som nu i efterhand erkänner att de inte fattade hur jag kunde få honom att gå så bra.. det var inte många som lyckades med det!
det var nog mest min tränare såklart och även Hanna Cyrén (opps skulle inte nämna namn)
även hon har en stor talang men tyvärr har hon  inte hittat ngn storhäst inu men har haft fina framgångar på ponny! 
jag minns fortf att man var lite avundsjuk när vi tävlade ihop i hoppningen då jag inte fick så mkt resultat men hon plockade och plockade :) och lika så på D-ponny men sen skolade jag om och sen kom mina resultat! 
och även hon har fina lovord från samma referenser som jag så bara hon hittar en storhäst så kommer framgångarna!
 
Topsy min andra b-ponny!


Snoddas <3

Lucia 2006.. en upplevelse jag aldrig glömmer :D

Kommentarer
Postat av: Sandra Johansson

Sv: aa okeej:) jag ska dit på fredagen iaf, tror inte jag hinner mer.



Så jäkla tråkigt när man får sådana kommentarer, dessutom anonyma. men ta inte åt dig!

2010-06-29 @ 14:41:39
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0