Onsdag!...

nyss hemkommen från hovslagaren Niklas Tyckesson med Tess.. väldigt fint blev det ju såklart!
när vi var där kom den ngn kollega till niklas från småland så Tess stod i centrum då han fottade och höll på och hans dotter gillade tess skarp så Tess fick lite extra kel :P lille Tess sken upp hela hon när han tog fram kameran!

under tiden vi var där så funderade man på hur länge vi egentligen har haft niklas till våra hästar.. kom fram till att det är 10år!!! började ju med Grynet på älleköpinge och sen topsy och snoddas sen flyttade vi till gården och nu kör vi till honom ist.. men det är det värt!!! många säger att det är dyrt men det är också värt det! för ni som inte vet så är niklas en av ett fåtal i sverige som har tagit gisell brevet (slutprovet bland hovslagare)
det finns inget tvivel om vilken hovslagare vi kommer ha så länge han jobbar!
känns även tryggt att niklas själv har tagit hand om Madenta redan från födslen då hon hade uppräta kotor och det fixade niklas och han fixar ju alla skolans hästar så han känner till henne och det känns bra! :)

men nog om detta nu ska jag äta lite glass och sen ska jag SKRITTA MADENTA!!!! som jag har längtat :D!!!

Hittade en bild på mina fina ponnyer från förra året.. när vi var hos niklas där han bodde innan!
Virdarnas Snoddas & Fredriksbergs X




ha det bra! xo Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0