31 mars sista skoldagen innan 4veckors APU

då har man gått den sista skoldagen och nu väntar första 2dagars lov + helg sen på tisdag början vår praktik.
jag kommer spendera den i Färlöv http://www.t-h-t.se/ (se länk). det är en utbildnings/försäljnings stall utav de mindre slaget. hoppas på lärarika och roliga veckor! de verkar vara trevliga.. ska nog dit imorgon och hälsa på!

Skoldagen har varit bra.. började med prov i Grovfoderproduktion.. det handlade om Hö och hösilage,, hur man lagrar/torkar/förpackar osv. ganska bra att veta då vi alla är beroende av bra grovfoder.. + att nu kan man ha lite bättre koll på hur bönderna sköter det och då är man lite säkrare på att man får ett bra hö.
kl 10:30 hade jag bestämt med min Mattelärare Anna Ruus att hon skulle hjälpa mig med min kompletering i Matte B (missade ju en del på nationella) vi hade en snabb och bra genomgång på ca 15 min.
Anna började med att fråga -"kan du detta?" jag svarade -"Nej!".. sen visade hon mig hur jag skulle göra och sen sa hon.. -"du kan ju visst detta!" mitt svar blev .. klart jag kan när jag har en lärare som kan beskriva hur jag ska göra...
innan på Matte lektionerna så har anna haft fullt upp då vi var en grupp på ca 30st som nästan alla var på olika sidor och olika uppgifter och bara 1 lärare och 1 "hjälplärare" så jag förstår att man har missat en del + att vi har inte haft några genomgångar då alla har varit olika långt.
Men efter vår lilla genomgång så bestämde vi att jag skulle göra kompleteringsprovet!
och till min förvåning så gick det väldigt bra fick 19 av 22 poäng...!

så jag fick mitt G i kursen och kunde åka hem!.. känns riktigt skönt att det räckte med en liten genomgång och sen satt G:et känns bra för nu slipper man plugga på praktiken!

Tess blev riden på stubben... blev att öva kontroll i lite högre fart! vilket är viktigt att kunna även om vi mest rider dressyr så måste hästarna få länga ut ordentligt.
hon tyckte det var skojj sprang på som bara den! och skönt var det, underlaget var super så det hade regnat och då blir marken lagom sviktande!
vid halv 7 körde vi bort och tog in Katarinas hästar. lille bushingsten var faktiskt lugn idag.. han kanske har fattat att jag blir inte rädd när han busar i grimskaftet.
sen körde vi till älleköpinge och tittade på när de hade hoppträning,, det gick riktigt bra såg trevligt ut och de var nöjda!

Katarinas hästar. stoet är faktiskt lite släckting till Madenta, Den är e.Briar (som ni kanske ser)
Madde är ju e.Biggles!
+ att ni måste hålla med om att lille hingsten är söt! (vill ha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0