Fredag! med 3 fantastika hästar

ja det stämmer 3st hästar har ridits idag :)
Började med Bacardi blev en tur på stubben! och han fick en riktigt genom körare mest mjukgörande och i olika tempon, men blev även lite träning på att hålla sig rak då det är viktigt med unghästarna. han skötte allt super bra oc blev väldigt svettig men det är förståligt då han har väldigt tjock päls :P 
Lille Bacardi!

Häst nr 2 blev Madenta även hon fick ett ordetligt pass. hon var riktigt fin var något stel i början men blev riktigt fin i slutet. även hon var svett,, löddrade faktiskt efter förbyglen.. och när vi var klara så hade temperaturen sjunkit lite så hon fick ett fleccetäcke så hon inte skulle bli kall. nu har jag bytt till regn täcke på båda hästarna och Madenta går oftast utan på dagarna, hon är bara klippt 1gång så har lång päls igen och tess är inte klippt alls. 

Dressyrträningen gick bra med Tess.. hade den nya sadlen och alla vet ju att en ny sadeln tar ju tid att rida sig in i, men det gick bra ändå och vi får se vilken jag tar i helgen :) ska ju till Färs härad och starta de vanliga klasserna LA:1, LA:P1 

innan jag tig inn Tess inför träningen så mös jag med denna godingen <3
visst är hon söt! lille Hoppsan


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0