Tävling! Ljungby Rk

Dagen har spenderats i Ljungby med Tess.! Regional ponny dressyr :)

LA:1 - känndes helt okej.. men jag är inte riktigt nöjd då jag känner att hon fortfarande är något motsträvig men jag får nog se över min ridning då det jag beskriver.. att hon inte går fram m,m det ser ingen annan inte ens dommaren! och i denna klassen går det bra att hon är framme men när det ska vara samlat så ska det ju inte gå så "fort" :P. men iaf, vi hade 66% vilket jag blev lycklig när jag såg! :) + att jag fick en felridning... glömde ena skänkelvikningen så fick 2p avdraget... och hade det inte hänt så hade jag blivit delad 4.a men ist blev jag delad 5.a med 3 placerade... så på sätt och viss gjorde det ju inget då det värsta som finns är att komma precis utanför plac... hellre en imellan som nu!
men jag är ganska nöjd med vår insats, och placering finns inte i mina mål änn...!
Men måste tillägga att jag nu är kvalad Nationellt i de "lägre" klasserna. känns riktigt skönt!

LA:P1 - hela trav delen i början känndes okej, men när vi började serpentinerna i Galopp så blev hon skrämd då det kom någon på läktaren precis när vi passerade.. Tess såg inte henne då läktaren var hög. men det är sånt som händer och finns inget att göra åt saken.. bara att fortsätta. 
Men tyvärr blev hon spänd och jag irriterad.. vilket ledde till att resten inte blev så bra... men men slutade på 56% vilket inte är så bra, men jaja! 
det är bara att hem och fortsätta träna!

Måste bara att avsluta med att säga!... Dressyrfolk är verkligen värdelösa när det gäller att fånga en lös häst!!
När jag och Mamma skulle köra hem och kom ner från backen så ser vi att en häst som innan stod i en av hagarna var lös. så jag hoppade ur bilen och gick mot den... den sprang runt lite och ville in till de andra hästarna.. men den var ändå lugn. efter ett tag så stannade den och började äta på marken... det stod en grupp människor på ca 10st och BARA TITTADE!!! när hästen sprang. när hästen hade stannat så kom det 3st som gick mot den så jag satte mig i bilen igen... men ist för att de tog hästen så satte de sig i en bil och bakade ut och körde!!! Hallå!
så jag gick ut igen och tog vår hink och några morötter och gick och hämtade den lösa hästen! absolut utan problem. men gruppen med människor stod fortf kvar vis tävlingstallet och TITTADE!! och en gubbe stod och pratade i mobil och han berättade att den hade sprungit ner en tjej,, men jag svarade bara -"Jaha!.. men den kan ju inte vara lös ändå" men han beskrev den som om den var farlig då normala hästar springer inte ner folk.. sant men den var ju lugn och jag ledde den i grimma tillbaka till vår bil där jag fick ett grimskaft och sen kom där 3st tjejer som tog in den i stallet.... och gruppen med människor stod forf och Tittade!!
detta är sjukt skrämmande att INGEN! aggerade och kunde ta hästen!!.. hallå vad skulle den göra?
om den hade varit "vild/arg" så hade den ju sparkat elr liknande och då hade den ju inte kommit med öronen fram och sen kunde man ju bara ta hästen och gå...!
så skämms på er ni som bara tittade och framför allt ni som körde... att ni är hästfolk det vet jag inte om jag vill tro på.
hur svårt är det att ta en hink med något i! då det fanns uppstallning så har väll någon mat och en hink!
jaja,!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0