Torsdag... och så var skolveckan slut!

Måste börja med att säga att det är fruktansvärt skönt att vara lediga på Fredagar!
Skolan började med Prov i samhällskunskap A.. det kunde ju gått bättre men vad göra man.. Sen var det dags sör Svenska B.. den lektionen spenderades i datasalen då vi har en novellanalys osm ska skrivas till nästa vecka. Efter lunch så hade vi Hästkunskap.. och jag lovar vi gjorde absolut ingeting.. har visserligen ett arbete som ska in nästa vecka.. men det hinner jag lätt! :P sista lektionen bestod av Idrott! dagens pass var ganska kul!.. började med uppvärmning springa i massor :P hihi! sen hade vi bärnboll INNE! jaja bolle tog ju i väggarna men men lyckades med dagens ända helvarv! *stolt* sen avslutade vi med lite styrke övningar.. vääligt nyttigt må jag säga!

Nu i kväll har jag ridit Tess på banan som äntligen går att rida på! visst det är en del kvar + att den är gansk blöt på vissa ställen... men så länge det inte fryser så går det :)
la ut 2st bommar med ca 1m i mellan.. så hon fick stretcha i skritten och korta traven... väldigt nyttingt för henne då hon gjärna går tvärt om .. trippar i skritt och länger traven.. men hon skötte uppgiften bra!
avslutade faktiskt med att galoppera över dem så hon fick "hoppa" lite.. hon verkade gilla det så vi får väll se om det blir ngn hoppning för henne kanske..! vi får väll se vad tiden visar. det är iaf väldigt nyttigt för Dressyrhästarna att få hoppa ibland.. eller iaf gå över bommar för annars tröttnar de lätt på dressyrandet och en häst utan vilja är ingen trevlig häst.
men sen finns det ju självklart olika anledningar till vrf man bara rider dressyr.. men några bommar bör alla hästar klara av och de behöver ju inte ligga på några höjder.. allt är bra träning och omväxling.

men nu ska jag titta lite på TV Mamma på möte på Älleköpinge
xo Evelina!

lite bildbrist så fick bli en på min supersöta maskot!


Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Hejsan!

Var gärna med i min "Veckans häst eller ponny" :)

Klicka på länken för att komma till inlägget som berättar hur du går till väga: http://bornlate.blogg.se/2010/march/psstveckans-hast-eller-ponny.html

2010-03-19 @ 01:12:11
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: S O F I A -satsar till 100!

Fin blogg :D:D



Se nya fina bilder dagligen på bloggen + tips, tävlingar och träningstips. Inget att missa alltså ;)

Det skadar ju inte att titta ;D

http://sofiaelinab.blogg.se

2010-03-19 @ 17:26:38
URL: http://sofiaelinab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0