Madentas årsdebut är avklarad!

Perstorp med Madenta i dag..

90cm: 4fel
1m: 12fel

det har regnat hela dagen och jag är glad att det var lokal hoppning så man slapp kavajen.. den blir inte så fin i regnet.. så det blev att rida fram i önnestad jackan och sen starta i vanlig tröja :) härligt :)

90cm: hon var ganska spänd på framridning men bättre på framhopp. på banan var hon lugn och fin skrittade snällt runt bland hindren.. när det var vår tur så tattade hon inte på ett ända hinder :) plus i kanten!
jag fick till en ganska bra ridning och hon lyssnade på mig! men till nr 6 så släppte jag iväg lite för tidigt så hon hann bli lång och flack.. så hon kom ej upp med bakbenen.. men bommen hade lika gärna kunnat stanna..!
sen räddade hon mig på nr 7 då jag tappade rytmen.. annars var allt super! hoppade upp sig fint med runda fina språng.. man blev allt öite stolt över sin fina unghäst!

1m: hon var bättre på framridning/hopp och inne på banan var hon lite extra laddad. allt fungerad bra till nr 7a kombination räcke räcke.. vi fick med oss insprånget :/ vet ej vrf..sen blev hon osäker då hon fick kämpa lite ut ur komb.. blev lite konstigt där inne men hon fixade det.. sen var jag lite sen med att komma till ridning och hon tvekade på sista och eftersom jag var efter i min ridning så stannade hon.. sen kom vi igen men då fick vi inte igång ngn bra galopp så hon fick med sig frambommen :/.. men hon skötte sig super och även här va hon fin hoppade högt över och inte i en ända bom annars!

misstänker att hon blev lite trött i 1m då underlaget var lite tugnt pga allt regn och hon hade ju haft mycket att titta på runt om banan.. men hon skötte sig väldigt bra och höll sig på alla 4 benen :)

tyvärr inga hoppbilder då kameran inte ville som mamma.. gick inte att somma så bra + att det regnade så det blev jätte suddigt.

härlig inställning i hästen!.. letar hinder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0