Rapsen blommar och ponnyn går finfint...!

Nu hara jag SOMMAR feeling! :D:D
när man kan rida i t-shirt till klockan 19:40 så är det vår! :) så härligt!

skoldagen började med att vi tod bussen från yngsjö vi skulle börja kl 10 så bussen från everöd passade inte.. när vi kom till skolan så fick vi reda på att föreläsningen va inställd :( så vi hade inget förrän 12:30! men men vad gör man.. fick bli tidit lunch och sen gå till stallet och fixa hästarna inför lektionen.
jag fick som förväntat Maraccas (madentas syster) hon var väldigt trevlig idag! vi red på gräsbanan och hon gick periodsvis vääldigt fint! men överlag bra hela passet.


mamma hämtade mig och när vi kom hem så red jag Madenta på banan.. hon blev helt svett då det är varmt! :) hoppade faktiskt lite.. hindren stod kvar sen igår så vi skuttade över det.. hon tyckte det var kul! det är väldigt bra träning så hon håller sig uppmärksam att galoppera runt och helt plötsligt styra upp mot hindret.. då märker man snabbt om man har en "vaken" häst eller om den bara galopperar runt! Madenta gick finfint!

sen var det Tess tur och vi red runt i typ hela härnestad! letar efter ett bra rapsfält.. vill ta fina sommarbilder!
dock odlar de ju inte på samma ställe som förra året.. men vi hittade ett bra fält! får väll se om det blir ngn fin sommar bild.. jag tog någon idag men med mobilen så de är inte så bra och bara huvudbild osv.


igår blev jag faktiskt klar med svenska arbetet! så nu har jag bara flyinge kvar :P jaja "gott om tid" hihi ca 3 veckor till sommarlovet!
dock tar vira 3or studenten på fredag.. men jag kommer inte att vara på skolan då för jag har inga lektioner..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0