1år med Out of touch!!

Idag har jag haft min underbara ponny i 1år! Helt sjukt vad tiden går :)

Det har hänt så mkt under denna tiden, så mycket mer än vad jag hade vågat drömma om.!

Tävlingsdebuten kom den 14 feb i Malmö då hade vi 58% i LA:1 och 56% i LA:P1 efter de resultatet så var målet att kvala Nationellt iaf till LA klasserna.
Redan andra tävlingen så var resultaten mkt bättre iaf i LA:1 då red vi på 64% och fixade ett kval till Nationellt
andra kval %en fick vi i Ljungby den 21 mars då red vi på 66% :)
Första placeringen kom i Färs den 28 mars i LA:1 68,68%
Målet höjdes till Kval till FEI
Den 17 april gjorde vi våran debut i Nationell LA (LA:2) vi fick 62% :D 
Utesessongen började den 1 Maj i Dagstorp. Då blev vi placerade i både LA:1 och LA:P1
Den 5 Maj åkte vi på Pay & Jump och startade 70, 80cm en rivning i första och felfri i 80cm!
Vi blev 2.a i både LA:1 & LA:P1 i Ringsjön den 13 Maj!
Den 22 Maj blev vi 2.a i båda klasserna igen, och denna gången klarade vi även kvalgänsen till FEI red på 64% i LA:P1
Vi hade klubbtävling den 5 Juni i Hoppning. Fick en rivning i LD (80cm) och Vann LC.n (90cm) så vi blev klubbmästare i Hoppning!
Dagen efter åkte vi till Åsbo och försökte kvala till FEI men misslykades, men vi Vann den lokala LA:1 på 71%
Vi åkte till Sösdala 2dagar i rad, Lördagen den 19 juni red vi LA:P1 på 64,74% och därmed var vi kvalade till FEI!! på söndagen så red vi Nationell LA:2 på 65% och regional LA:P1 på 61%
Vi startade Hoppning den 27 Juni! gick inte super bra, men kul hade vi :)
Debuten i FEI blev den 17 Juli!! i Kågeröd Fick 62% i FEI lagtävling och 60% i FEI's mästerskaps prog Högt över mina förväntningar :D dock missade vi SM-kval gränsen med 2% i lagprog och 4% i mästerskap
Vi åkte till Båstad Hansbo Dressage open! 25-26/ Juli på lördagen så hade vi 56% i FEI lag, men det var 10% mellan 2av de 3domare. 
på söndagen hade vi 63,7% i FEI lag (12,a med 9plac) och 59% i FEI's mästerskap. 

Tyvärr så missade jag årets SM med några få % men jag vågade aldrig drömma om att jag skulle vara i FEI klasser! när jag debuterade med henne i Februari

Innan Derbyt så åkte vi till Skromberga och där vanna vi LA:1an på 69% (dock lokalt men tog det som uppvärmning innan Derbyt)
27-29 Aug Svenskt ponny derby! Lilla rundan i Dagstorp
Kval 1. LA:1 66,8% precis utanför plac, Kval2: Lag -03 10a med 67%, Vi gick till A-final det gick i LA:4 där fick vi 62%
Efter Derbyt tog vi det lite lugnt men den 11 Sept åkte vi till Ringsjön blev 2.a i LA:4 med 66% och red LA:P1 på 61%
Efter det har vi bara startat Hoppning, Allsv div 2 var fefria i lagklassen i Kristianstad och sen i Ljunits så det det mindre bra pga min ridning. 

Detta är våra Tävlingar under året! i mina ögon ser det väldigt bra ut :D jag är sjukt glad över att jag har fått denna chansen att rida en underbar ponny och komma upp i de högsta klasserna innan jag lämnar ponnytiden!
Hon är ännu inte såld och jag kan fortfarande rida denna underbara ponny dock är nog tävlingskarriären över men vi kanske avslutar i Malmö den 28 Nov med DM!   




Kommentarer
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna - TÄVLING I BLOGGEN !

Härlig blogg du har :)

Fin bild :D



Titta gärna in i min blogg, har en tävling just nu:

http://bornlate.blogg.se/2010/november/bildtavling-hos-born-late.html

2010-11-15 @ 19:49:11
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0