3 november 2010

Idag var sista dagen på Praktiken och nu är även unghästkursen klar!
Allt har gått väldigt bra :)
Idag var vi på skolan vi hade lektion för Anna för sista gången tyvärr.. rider gjärna för henne igen :)
Jag hade Gogo som nu har kommit tillbaka till skolan efter att varit hos Anna och tränats/tävlats av hennes "elever" vi gjorde ingen super svårt direkt då hästarna inte gått då det är lov för alla andra :P
Jessica hade sin egna, Marina hade Rubino, jag hade som sagt Gogo och Hanna fick den nye "Gunnar" vet inte vad han heter så han kallas Gunnar han är dansk imp så de säger att det är ngt krångligt :P
det verkade vara en trevlig häst iaf.
Iaf ridpasset gick bra red över lite bommar och tränade fältstsen eller 2punktsits som det så fint heter.. :P övade även mycket balans. t.ex när man rider lätt ska man stå upp 2steg och sitta 2 osv.. inte så svårt men bra träning för balansen man ska kunna inverka på hästen ändå. sen red vi även lätt i galoppen. ingen nyhet det har jag kunnat sen B-ponny :P så hittade rytmen direkt!
jag brukar rida lätt i galoppen på mina hästar dels för att det skonar ryggen och är inte lika jobbigt som att stå upp hela tiden + att om ngt skulle hända är dte lättare att inverka.
Gogo skötte sig super! Trevlig häst det där :P

här hemma har Tess blivit riden, Madenta fick tyvärr vila då det vräkte ner när jag egentligen skulle ridit henne.. usch! -hösten är min övänn men imorgon ska hon ridas!!
Hoppsan fick sig en liten frisering,,, klippte typ 1dm på svansen!! helt sjuk vad den växer!! aja hon är ju shettis så den ska väll växa som ogräs :P

nu ikv har jag inte gjot så mkt,, var lite uttråkad så började fixa en liten bild men det slutade med att jag gjorde en nu header till lille bloggen! Vad tyx??
för er som inte vet så 'r det det tess och Madenta på de små bilderna och den stora är Skolans häst Paco.. vi fottades för skolans tidning som kommer ut som reklam.. ni har säkert sett den om ni är  i ålder med at tsöka till gymnasiet! tvärr så står det lite fel i tidningen men men :P
tycker om bilden :) alltid trevligt att ha sånna bra bilder av super kvalité. det är ju riktigt fotograf som fottade osv! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0