Dag 1 Presentera mig själv

Tänkte börja redan ikv :P Detta kommer att finnas i den nya Kategorin "Fakta om mig"

Evelina Sofie Wahlström heter jag och är född den 14 December 1992 (blir alltså 18år om några veckor :D)
Jag är som ni vet hästintresserad och brinner för det och vill nå den absoluta toppen! det är en lång väg att gå men jag hoppas att jag kommer iaf en bra bit på vägen :)
Jag har ridit sen jag var 4år började på Älleköpinge hästgård (Ryttarförening) på deras Ridskola med A & B-ponnyer. jag är egentligen lite blyg och kan ha lite jobbigt när det blir många nya människor samtidigt.
Men det kan bero på att jag är lite av en "enstöring" håller mig helst till en mindre "grupp".
det är först nu i Gymnaset jag känner att jag kan vara mig själv. men det beror nog på att vi har samma intresse mer eller mindre.

Jag är född i Kristianstad och har bott i komunen hela mitt liv. För 2årsen så Flyttade jag och Mamma till en gård i Härnestad (mellan Åhus och Yngsjö) där har vi 3Hästar 2 hundar och 2innekatter och 1 "vildkatt" han bodde på gården när vi flyttade in, vi började mata honom och han har stannat, nu har vi även 3st kattungar kommer från grannen men de äter här :P
Pappa och hans familj bor i ett hur i Åhus, och där har jag inte varit på ganska lång tid, då jag känner att skolan och Stallet här hemma tar upp lite för mycket tid och då min mamma har kronisk värk i hela kroppen så ska hon inte sköta stallet eller mina hästar. hon gör egentligen för mycket som det är. (Familjen kommer jag skriva mer om när vi kommer till den punkten)
Jag älskar djur och skulle kunna bo på en stor gård, men dock inga Kor eller Grisar för de gillar jag inte. gillar verkligen inte lukten :P

Jag älskar att Fotografera och funderade faktiskt på att söka till Media på C4 men det blev inte så :P
jag har nyss fått min första systemkamera, har haft en kompakt innan men nu hoppas jag att det kan bli ännu bättre bilder,  när  jag kan min kamera och alla inställningar så kommer jag börja fotta mer på tävling, och dela med mig av bilderna till andra då jag kommer fotta dem.

Jag går i 3an på Önnestad Gymnasiet - Hästhållning, Jag anser själv att jag är ganska bra på det praktiska men Teori är inte min grej,, men de visar sig ju i betygen!! där av valde jag en Praktisk linje.
Efter gymnastiet vill jag in på Flyinge eller Strömsholm hade innan en tanke om unghästutbildningen men jag vet inte,,, men jag har också en dröm om att starta eget. med tillridning - utbildning och försäljning.

Jag är ingen "party" tjej och dricker nästan ingenting. och det trivs jag med.! men jag kan har roligt ändå :D
jag följer med kompiarna på fester då och då och nästa tillställning blir ÖJA den 18 Dec.. ska "fira" att jag blivit 18år och ist för att ha egen fest så åker vi dit ist :D

nu hoppas jag att ni vet lite mer om vem jag är och har ni några frågor är ni välkomna att höra av er.
lämna gjärna en kommentar!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0