Hoppkurs!

Hade Hoppkurs idag och jag red den nya hästen (Gunnar, King..... ja kärt barn har många namn)
vi hoppade en linje med Trav bom sen 2st kryss i stuts och sen 2räcke och en oxer"Min" häst var super fin och riktigt rolig att hoppa!! fick en härlig känsla dock så satte jag lite väl mkt tryck i honom så det blev lite trångt när Line höjde upp men när jag kunde slappna av mer och låta honom gå mer själv så gick vet väldigt bra :)
det gick väldigt bar för allihopa. Line var nöjd med våra prestationer.
den sista "rundan" av slutades med oxern på 1,25m! härlig hänsla :)
Tror att den nya hästen är en bra häst för mig då jag måste jobba med min "höjdskräck". allt känndes så enkelt med honom :) jag ska rida honom nästa vecka igen :) Trevligt!

Hemma har jag Ridit Tess.. belv en lugn runda då jag mådde sjukt dåligt då jag är duktigt förkyld och det är piss väder.. men vi fokuserade på att rida henne rund och låg i formen.. hon blev riktigt mjuk iaf!
Madenta har jag klippt.. nu är hon riktigt snygg igen :)
måste ju se vettig ut när hon ska tävlas :P

imorgon är det teori lektioner :/ men det måste göras.. på Fredag är man Ledig som alltid!!
XO Evelina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0