Måndag.. och tillbaka i skolan!

Idag var man tillbaka i skolan, Började med Historia, fick tillbaka proven från 1.a världskriget fick VG!! känns riktigt skönt :)
Sen var den en låånghåltimme fram till 12:20 då Idrotten började.. och Ja jag ver med!! ojoj! Vi har fått en ny lärare och hon meddelade att hon har inga omdömmen från Ebinge och inte heller närvaron!.. så nu har vi väldigt stor chans att förbättra betygen!! vilket jag verkligen ksa göra :P och nu har vi bara idrott 1gång varannan vecka så jag kommer nog orka :P brukar tycka det är så sjukt tråigt på idrottslektionerna,, men dagens var väldigt bra :)

Sen var det Arbete med häst och vi skulle ha Tömkörning,, vilket innebar att man fick röra på sig igen!! jag hade Maraccas och hon var riktigt duktig!

sen åkte jag den långa turen hem med Buss sen red jag Medenta men tyvärr så hade vi inte vädret på vår sida,, började regna och blåsa is vindar.. usch!!! svin kallt men hon skötte sig bra ändå.. jag fokuserade mest på att få henne låg i formen (som alltid) men då hon var ganska spänd så ville jag ha henne ännu lägre i formen,, så det blev en låång skritt tur innan vi kunde börja jogga igång. sen var hon riktigt fin,, uppe med ryggen och loss i sidorna 
Tycker at det är väldigt viktigt att hästarna söker sig neråt när man rider.. jag brukar alltid vilja ha mina hästar väldigt låga i formen. när jag är klar vill jag bara kunna släppa efter lite extra så ska de sänka huvudet och upp med ryggen. jag blir riktigt nöjd när de går så pass långt ner så de iprinsip sträcker ut hela halsen neråt.. inte ffram då blir de bara långa..  
jag tvingar de inte på något sätt utan mkt volter och serpentiner så de blir mjuka så söker de sig neråt själva..


Tänkte även rikta en tanke åt vår f,d lärare Malin.. som vi hade i Svenska i 2.an.. hon har väldigt tragiskt lämnat oss. hon gjorde en operation som gick bra och även uppvaknadet gick ok.. men när läkarna skulle titta till henne en extra gång så hade hon lämnas oss. R.I.P Malin du var en riktigt bra lärare!! och mycket trevlig person!


Kommentarer
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-08 @ 22:32:18
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0